וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשללה הפנסיה של בשארה - "בגידה אינה עסק משתלם"

29.3.2011 / 0:02

בתום סאגה ארוכה, אישרה הכנסת סופית את שלילת הפנסיה של חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה. "גם לטירוף יש גבול - בוגד לא יקבל כספים"

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) ברוב של 29 חברי כנסת שהצביעו בעד אל מול שמונה מתנגדים, את שלילת הפנסיה של חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה. ההליכים בכנסת נגד בשארה שנמלט מישראל למדינות ערב, החלו לאחר שהוא נחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

הליך שלילת התשלומים הושלם אמש, לאחר שמליאת הכנסת אישרה בחודש שעבר את החוק המאפשר לכנסת לשלול מחבר כנסת מכהן או מחבר כנסת לשעבר את תשלומי השכר והפנסיה, והתשלומים הנלווים להם, כולם או חלקם, במקרה בו הוא נמנע מלהתייצב לחקירה, למשפט או לריצוי עונש מאסר שנגזר עליו. יש לציין כי הפנסיה החודשית אשר הועברה לחבר הכנסת לשעבר בשארה עומדת על סך של 7,228 שקלים.

את החוק שאושר במליאה יזמו חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין (ליכוד) וישראל חסון (קדימה). בתום אישור החוק אמר ח"כ לוין כי "גם לטירוף יש גבול - לא ייתכן כי בוגד יקבל כספים מאותם אזרחים אשר לבתיהם כיוון את טילי החיזבאללה. אנו שמים היום סוף להפקרות ולמצב האבסורדי לפיו בשארה אשר בגד במדינה, עשה שימוש ציני בזכויותיו כחבר כנסת וזלזל ברשויות, ממשיך לקבל ממדינת ישראל אלפי שקלים מדי חודש. בגידה לא תהיה עסק משתלם, ואנו מחויבים לרדוף את הבוגדים ולא לממן את הנאות החיים שלהם".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, בירך אף הוא על אישור החוק. לדבריו, "הכנסת עשתה היום צדק עם הציבור בישראל. בוגד שברח מישראל ולא עמד לדין - לא זכאי לאגורה אחת מכספי הציבור משלמי המסים".

ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), שהיה אף הוא מיוזמי הצעת החוק, אמר כי "היום נשללו מח"כ לשעבר עזמי בשארה אותם תשלומים, שהועברו אליו כפי שציווה החוק הישראלי, למרות שפעל נגד כל חוק ישראלי. בכך באו אל קיצם הטמטום והחלמאות שלנו, שבחסותם נהנה הח"כ הבוגד ממענקי הסתגלות, לאחר שברח מחקירה אליה זומן - הישר אל מדינת אויב". לפי בדיקתו של ח"כ מטלון מול החשב של הכנסת, נהנה בשארה מלמעלה מ-520,000 שקלים מכיסו של משלם המסים הישראלי – חלקו במסגרת הפנסיה וחלקו (195,000 שקלים) כמענק הסתגלות, בגובה שש משכורות.

(עדכון ראשון: 22:50, 28.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully