וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאי הדרום נלחמים בממשלה ולא רק בחמאס

רמי שני

26.3.2011 / 23:24

לצד החזית הבטחונית, החקלאים בנגב נאלצים להתמודד עם איום חדש - הפסקת אספקת מי ההשקייה. "מצד אחד חמאס מפציץ אותנו, ומהצד האחר ממשלת ישראל מפציצה בגזרות כלכליות"

רשות המים באמצעות חברת מקורות הודיעה על כוונתה להגביל את אספקת מי שפכי גוש דן (שפד"ן) להשקייה לישובים חקלאיים בנגב - כך עולה ממכתב התראה שהעבירה לאחרונה החברה לארגון מושבי הנגב.

ממכתב החברה עולה, כי לארגון מושבי הנגב יש חוב משנת 2010 ומתחילת השנה הנוכחית, המסתכם בכ-8 מיליון שקלים. "טרם שילמתם את חובכם בסך של 7,955,700 שקלים", נכתב במכתב החברה, המפרט בין היתר את מרכיבי החוב ודרך צמיחתו. "הנכם מתבקשים להעביר את התשלום עבור החוב הזה עד 22.03.2011. אי תשלום החוב זה, יביא להגבלה באספקת המים החל מתאריך 24.03.2011".

שניים מראשי הארגונים החקלאיים הגדולים בדרום,"משקי הנגב" ו"מושבי הנגב", החליטו לצאת למאבק בתגובה להודעת מקורות. "מסתבר שאנו צריכים להילחם בשתי חזיתות, החזית הביטחונית והחזית הכלכלית", אמר מנכ"ל מושבי הנגב, יאיר מנע. "מצד אחד החמאס מפציץ אותנו, רוצה שנפסיק לעבד את אדמתנו ושנברח מפה, ומהצד האחר ממשלת ישראל, שמפציצה אותנו בגזרות כלכליות וכנראה גם היא רוצה שנרים ידיים ושנפסיק לעבוד פה".

"גזר דין מוות לחקלאות"

דדי רובינשטיין מקיבוץ נירים, מנכ"ל "משקי הנגב", העביר בעניין מכתב דחוף לעודד פיקסלר, מנכ"ל בפועל של רשות המים. "אבקש להזכירך כי מאז שהתחוור לנו היקף האסון שהושת עלינו באמצעות אותו מהלך, אנו עושים מאמצים רבים במטרה לגבש פתרון מוסכם", כתב רובינשטיין, והדגיש במכתבו כי הדרך בה פועלת חברת "מקורות" היא פסולה וכי הם פועלים למצוא את הדרך לצמצם את החוב כדי שניתן יהיה לשלם אותו, אך לשם כך הם זקוקים ליותר זמן.

לטענת החקלאים, עד חודש נובמבר 2010 הם לא חרגו ממכסת המים שהוקצתה להם. עם זאת, הגשם הראשון הגיע לנגב רק בסוף דצמבר. לכן, כדי שלא לאבד את כל היבול, נאלצו המגדלים להשקות יותר. החקלאים אומרים עוד, כי הם שילמו את כל חובותיהם למקורות וכי הם מסרבים לשלם את הקנס השרירותי הנוסף שהוטל עליהם, ושמסתכם בכ – 30 מיליון שקלים. לטענתם, רק בשל הסירוב לשלם התקבלו השבוע מכתבים ממקורות שמודיעים על סגירת המים לחקלאים. "נמשיך לעבד את כל אדמות ישראל, גם כשיורים עלינו וגם כאשר כל מיני פקידונים מנסים למנוע זאת מאיתנו" הוסיף יאיר מנע.

בימים הקרובים אמור להתקיים כינוס חירום של חקלאי עוטף עזה ולא מן הנמנע שיוחלט שם על "מרד מיסים" כללי. דדי רובינשטיין אמור להיפגש בתחילת השבוע עם מנכ"ל משרד החקלאות ועם שרת החקלאות, אורית נוקד, בניסיון לבטל את הקנס השרירותי שהוטל על החקלאים בנגב, שעשוי להיות גזר דין מוות לחקלאות בנגב.

מחברת מקורות נמסר בתגובה כי החברה פועלת עפ"י חוק ובהתאם להנחיות רשות המים, הן בקביעת מחיר המים והן בעניין סגירת המים לחקלאים בגין חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully