וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינים מציגים את היהודים כ'תתי-אדם"

13.3.2011 / 0:11

בעקבות הפיגוע באיתמר, התייחס מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים את "מדד ההסתה ברשות הפלסטינית", שיוצג בישיבת הממשלה. "מאבק מזוין הוא הכלי המועדף לשחרור פלסטין"

"הפלסטינים לא מנסים לבנות תרבות של שלום, וזו הבעיה העיקרית של תהליך השלום" – כך אמר אמש (שבת) מנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים, יוסי קופרווסר, בתדרוך עיתונאים. לדבריו, הפלסטיניים מעבירים מסר לפיו היהודים והישראלים, ובמיוחד המתנחלים, אך לא רק, הם תתי אדם.

לקראת הצגת "מדד ההסתה ברשות הפלסטינית" היום בישיבת הממשלה, בעקבות הפיגוע באיתמר, קופרווסר נתן לעיתונאים סקירה על ההסתה, שלדבריו ממשיכה, מצד הרשות הפלסטינית. המדד, שהמשרד לנושאים אסטרטגיים עבד עליו ב- 15 החודשים האחרונים, חילק את ההתנהלות הפלסטינית כלפי ההסתה לארבעה תחומים.

הנושא הראשון הוא עידוד ישיר לטרור. לדברי קופרווסר, אומנם המצב היום טוב יותר מעידן ערפאת, אולם גם היום הרשות לא נמנעת מכך. "גם היום, מסמכי היסוד של הפתח מדברים על כך שהשימוש במאבק מזוין הוא הכלי המועדף לשחרור פלסטין", הסביר. "בחודשים האחרונים מופיע שיר על ידי זמר מצרי הקורא לביצוע פיגועים עכשיו. השיר נמצא גם בתוכנית הלימודים לכיתה ח'. שמו 'פילסטין', ומשמש בסיס להרבה שיעורי בית שהם צריכים להכין". בנוסף, הדו"ח יראה כיצד ילדות פלסטיניות מבצעות שירים הקוראים לבצע פיגועים, והן זוכות לשבחים מצד הרשות הפלסטינית.

לשכת ראש הממשלה פרסמה הבוקר מספר דוגמאות להסתה כנגד ישראל, אשר לטענתם, "לעיתים גולשת להסתה אנטישמית ממש והינה חלק בלתי נפרד ממרקם החיים ברשות הפלסטינית. כך, מסרים אנטי-ישראליים ואנטישמיים נשמעים דרך קבע באמצעי התקשורת הממסדיים והפרטיים ובדרשות המסגדים ונלמדים בספרי הלימוד בבתי הספר. מחבלים תופשים מעמד של כבוד ומודל לחיקוי בחברה הפלסטינית, הן באמצעות כלי התקשורת והן באמצעות טקסים הנערכים ע"י מוסדות השייכים לרשות הפלסטינית". בהודעת הלשכה נאמר כי "ההסתה הממוסדת והשיטתית נגד ישראל לא נפסקה מעולם ברשות הפלסטינית, גם בימי השיא של התהליך המדיני באמצע שנות התשעים".

"דמויות מופת"

תחום נוסף שהדו"ח שיוצג היום בפני השרים הוא הצגת המחבלים כ"דמויות מופת" בהתבטאויות בכירים ברשות. רק אמש, יממה לאחר ביצוע הפיגוע, אבו מאזן נפגש עם צעיר שייצג את הפלסטינים בתחרות כלל ערבית וידקלם שירים עם ביטוי ל"שהידים".

"אלו דמויות המופת שם", קובע קופרווסר. "אין פלא שהפלסטיניים קוראים לפיגועים כלפי ישראל 'תאונות'. אין אצלם מילה שמבטאת הרגשת סלידה מהאירוע המחריד הזה". בדומה לכך, על פי הדו"ח הפלסטינים מעודדים דמונזיציה של ישראל. כך, ישנן אמירות, לדבריו, הקובעות את "סוגי העינויים" שהאסירים הפלסטינים עוברים בכלא הישראלי, או שבטלוויזיה הפלסטינית הוצגה דמות ששימשה כסוהר ישראלי השורף את חזהו של אסיר פלסטיני באמצעות מגהץ חם. הסרטון גם הראה כיצד הישראלים קודחים בידיו ושורפים את כתפיו של האסיר הפלסטיני.

התחום האחרון בו עוסק "מדד ההסתה", הוא בניית תרבות השלום. לדברי קופרווסר, "במסרי הרש"פ, ליהודים אין זכות להיות בחבל הארץ הזה. אין הצדקה לנוכחותם כאן. במאי 2010 שודר קליפ שקרא ליהודים לחזור לארצות מוצאם. 'מה אתם עושים כאן, תלכו מפה', נאמר בקליפ". כאמור, הפלסטינים מעבירים מסר שהישראלים הם "תתי אדם".

הפתרון לדברי קופרווסר הוא "לתבוע מהפלסטינים שוב ושוב להפסיק את התופעה. זה כבר חיוני שהמערכת הבינלאומית תתייצב מול זה. הם ממומנים על ידי הקהילה הבינלאומית והיא צריכה לדרוש מהם להפסיק את ההסתה, ולא רק כמס שפתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully