וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של מדחת יוסוף שוקלת עתירה לבג"ץ: גנץ הפקיר את בננו

משפחתו של לוחם מג"ב שנהרג בקבר יוסף באוקטובר 2000, זועמת על מינויו הצפוי של בני גנץ, ששימש כמפקד אוגדת איו"ש באירוע, לרמטכ"ל. "הוא ראה את מדחת מתפתל מכאבים ולא נקף אצבע"

משפחתו של לוחם מג"ב מדחת יוסוף, שנהרג בקבר יוסף בשכם באוקטובר 2000, שוקלת לעתור לבג"ץ בעקבות הודעת שר הביטחון כי ימליץ לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. בשיחה עם וואלה! חדשות הביעה משפחת יוסוף זעם על הכוונה למנות את גנץ, ששימש כמפקד אוגדת יהודה ושומרון בעת האירוע, לתפקיד, לאחר שלטענתם היה מהאחראים למות בנם. "גם לאחר האירוע לא שמענו תשובה אחת ראויה מפיו של גנץ למה אחי הופקר למות, ומבחינתנו הוא, ביחד עם כל האליטה הצבאית שהייתה שם, פסולה", אומר לוואלה! חדשות אחיו של יוסוף, מהדי. מדובר צה"ל ביקשו שלא להגיב לטענות המשפחה.

מדחת יוסוף נפצע באורח קשה במהלך מהומות של פלסטינים סמוך לקבר יוסף בשכם באוקטובר 2000; ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, הורה לצה"ל להימנע מלפרוץ למתחם ולתאם עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים את פינויו. לאחר שעות רבות שלא חולץ, מת מפצעיו. גנץ, אז מפקד אוגדת יהודה ושומרון, היה אחד מבכירי הצבא שהיו במוצב תל א-רס הסמוך שניסו לתאם עם הפלסטיניים את החילוץ, שלא יצא לפועל. ועדה צבאית שהוקמה בראשות האלוף יורם (יה-יה) יאיר לבדיקת האירוע ניקתה את גנץ וקציני צבא נוספים מאחריות, אולם משפחתו של יוסוף טענה כי הוועדה הוקמה במטרה "לסתום את פיותיהם". ב-2003 דחה בג"ץ עתירה שדרשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הנסיבות שהביאו למותו של יוסוף.

"אין לנו רצון לערוף ראשים"

משפחת יוסוף קיבלה את הודעת שר הביטחון על מינויו של גנץ בתדהמה ובזעם, והיא שוקלת לפנות לבג"ץ למניעת המינוי. "הוא פשוט הפקיר את אחי", אמר מהדי יוסוף. "הוא נכח בחוליית הפיקוד הקדמית ולא נקף אצבע, אלא ראה את אחי מתפתל מכאבים ולא היה אכפת לו, אז עכשיו ממנים אותו לרמטכ"ל? אין לנו רצון לערוף ראשים, אבל ברגע שאנחנו רואים שמי שהיה אחראי מתקדם ועומד להיות רמטכ"ל, אנחנו לא נוכל שבת בשקט. אפילו מבצע לחילוץ לא היה שם. אנחנו לא נשכח את מדחת לעולם, וגם לא נשכח את האליטה הצבאית, שגנץ בתוכה, שהפקירה אותו".

האלוף במילואים יורם יאיר, שעמד בראש הוועדה הצבאית שבדקה את השתלשלות האירועים בקבר יוסף, אמר לוואלה! חדשות בתגובה לטענות המשפחה כי לא נמצא שגנץ פעל שלא כשורה באירוע. "חשוב לי להדגיש שמעולם לא ביקרתי משפחה שכולה ולעולם לא אתווכח עם משפחה שכולה", הוא אומר, "בבדיקה שלנו לא מצאנו בעיה בהתנהלות אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של גנץ, אלא ברמת החטיבה ובעיקר בדרג מקבלי ההחלטות. היו שם באותו הזמן גם אלוף הפיקוד, גם הרמטכ"ל וגם ראש הממשלה היה מעורב, כך שהם למעשה ניטרלו את גנץ. בסופו של דבר לא הייתה לנו מסקנה לגבי גנץ עצמו ואם היה משהו לא תקין היינו מעירים על כך".

עדכון ראשון: 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully