וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: "רמטכ"ל לא יכול להיות מאפיונר"

28.1.2011 / 0:01

בעקבות דו"ח המבקר בעניין פרשות הקרקעות בעמיקם עליהן השתלט לכאורה הרמטכ"ל המיועד, אמר השר מיכאל איתן כי "גלנט שיקר, היתמם ושם ללעג את חובת הציות לחוק"

"בדיקת מבקר המדינה אינה מותירה ספק: גלנט אינו ראוי להיות רמטכ"ל". כך אמר אמש (חמישי) השר מיכאל איתן בעקבות בעקבות חוות הדעת של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ב"פרשת הקרקעות". מחוות הדעת עולה, כי גלנט לא אמר אמת בתצהירים בחתימת ידו ופלש לשטח ציבורי.

לדברי איתן, שהצביע בממשלה נגד מינוי גלנט לרמטכ"ל והעביר למבקר המדינה חומר ב"פרשת הקרקעות", "מהדו"ח המבקר עולה דמותו של גלנט כמי שפעל במצח נחושה ובתכנון קר ותוך הפעלה פרוטקציוניסטית של גורמים שלטוניים להכשרת האינטרסים הפרטיים שלו, ולהשתלטות על קרקעות על חשבון האינטרס הציבורי. גלנט שיקר, היתמם ושם ללעג את חובת הציות לחוק. לא מדובר בטעויות, לא בתום לב ולא בהתרשלות. הגרוע מכל הוא שאין כל הבעת צער או חרטה וגלנט ממשיך לדבוק בהסברים שקריים". איתן הוסיף, כי "מאפיונר לא יכול להיות רמטכ"ל".

איתן מתח ביקורת גם על בדיקת הפרשה. לדבריו, "הכישלון העיקרי הוא של ועדת טירקל. הם לא ביצעו את הבדיקות
הדרושות. גלנט התגלה כאדם לוחמני שפעל נגד שלטון החוק".

"לא נסבול רמטכ"ל שקרן"

מוקדם יותר אמר חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לגלנט לוותר על מינויו, אם היועמ"ש ייקבע כי שיקר במזיד. לדבריו, "מבקר המדינה קבע כי גלנט דיווח שקר לבית המשפט. גם אם סיפוח הקרקעות יכול להיות מוסבר באי סדרים במנהל מקרקעי ישראל, אי אפשר להתגונן בטיעון כזה לגבי דיווח כוזב. אם יקבע היועמ"ש כי הדיווח נעשה במזיד, לא יוכל גלנט להיות רמטכ"ל. עם ישראל לא יוכל לסבול רמטכ"ל שקרן. יש לחשוש ששהייה ממושכת של גלנט כמזכיר צבאי של אריאל שרון הביאה להשחתתו".

בתנועה הירוקה, שהגישה עתירה לבג"ץ נגד מינויו של גלנט, אמרו כי "ממצאי מבקר המדינה מדברים בעד עצמם. המבקר מצביע על תצהיר שקרי שהגיש גלנט לבית משפט, מכתב שקרי בכתב ידו למינהל מקרקעי ישראל, השתלטות על שטחי ציבור שנמשכה שנים והשתלטות על קרקע של המדינה אותה פינה גלנט רק כעבור 4 שנים למרות הלחץ של הרשויות. התנועה הירוקה מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה להודיע, כי לאור ממצאי מבקר המדינה, קיים קושי לפרקליטות להמשיך להגן על הליך המינוי של גלנט לרמטכ"ל וכי המלצת ועדת טירקל איננה תקפה לאור ממצאים אלה".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הצטרף לקריאה לגלנט לוותר על תפקיד הרמטכ"ל. מנכ"ל הפורום נחי אייל אמר כי "אין ספק שגלנט לא יכול לכהן כרמטכ"ל אחרי שברור כי שיקר בעניין אדמותיו". אייל קרא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק כיצד כשלה מערכת המשפט בבדיקת המינוי למרות אזהרות הפורום.

עדכון ראשון: 22:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully