וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה נגד מחירי הדלק: "ביבי מתדלק על חשבוננו"

פנחס וולף

12.1.2011 / 12:01

קדימה ערכה כינוס מחאה שעסק בעלייה הדרמטית במחירי הדלק. לבני: "היום אנשים אוכלים או מתדלקים עם החסכונות שלהם. הממשלה הזאת לא רואה את האזרח ממטר. צריך לצאת לרחוב"

"פראיירים לא מתים, הם מתדלקים!" – זאת אחת הסיסמאות שהופיעו בכינוס שערכה היום (רביעי) מפלגת קדימה בכנסת, במחאה על העלייה הדרמטית במחירי הדלק. העלייה במחירי הבנזין נובעת מעליית המס על הדלק, כך שעל כל שקל המשולם בתדלוק הרכב, משלמים 56 אגורות למסים. את הכינוס יזמו חברי הכנסת יואל חסון ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'. בכינוס השתתפו גם יו"ר המפלגה ציפי לבני וחברי כנסת נוספים מקדימה.

קדימה פרסמה סיסמאות נוספות למאבק שהתחיל. בין הסיסמאות: "39 שרים וסגני שרים. ביבי מתדלק על חשבוננו!", "למה לשלם עוד מס? כי מישהו צריך לשלם על הממשלה המנופחת של ביבי". במנשר שחולק למשתתפים נכתב: "ביבי הבטיח לך להוריד מיסים, אז הבטיח! ומה קרה? ביבי העלה את הארנונה, העלה את מחירי המים, העלה את מחירי התחבורה הציבורית, העלה את מחירי החשמל, ועכשיו ביבי החליט להעלות את מחירי הדלק. ינואר 2009, מחיר ליטר דלק אוקטן 95 – 4.75 שקלים. ינואר 2011 – 7.14 שקלים. מחירי הדלק עולים בלמעלה מ- 50% תוך שנתיים!"

לבני הודיעה כי היא תצטרף להפגנות בשטח שיתקיימו בנושא. לדבריה, "הבשורה הטובה והרעה היא שהממשלה פועלת תחת לחץ ולכן יש סיכוי לשינוי. אשתמש בביטוי שנאמר לנושא לא נכון, גם בעניינים האלה לא צריך להיות פיינשמקרים (רמזה על הדברים שליברמן אמר השבוע בנוגע לוועדת חקירה פרלמנטרית). יש כאן ממשלה וראש ממשלה שדיבר על הפחתת מיסים, התוצאה הסופית היא שבסוף אדם שנכנס לדלק, ששותה מים, שהולך למכולת, לא יכול לגמור את החודש. שמדברים על קריסת מעמד הביניים – זה כולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הכנס יזמ חברי הכנסת יואל חסון ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמרה לבני כי "היום אנשים אוכלים או מתדלקים עם החסכונות שלהם. הממשלה הזאת לא רואה את האזרח ממטר. יש כאן התארגנות פוליטית נגד עניין צודק מאין כמוהו. כדי שיהיה שינוי, לא ניתן להסתפק בכנס הזה. יש נקודה שהציבור לא יכול לשאת יותר את המצב. צריך לצאת לרחוב. בעידן הפייסבוקים עדיין צריך לצאת לרחוב".

בפתח הכינוס אמר ח"כ חסון כי "צריך לא למצמץ, שיהיה מאבק חזק. צריך להוציא את הציבור מהאדישות. אם הציבור לא יקים קול צעקה, המיסים יבואו אלינו באופן יותר חזק והפגיעה במעמד הביניים תהיה הרבה יותר דרסטית. אנחנו חייבים לעשות זאת, ובכוונתנו להקים ועדת היגוי מצומצמת של הגופים היציגים וח"כים כדי לצאת לדרך ברחוב ובכנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבעיה היא שאין היום ראש ממשלה בישראל, אלא רק כיסא", אמרה דליה איציק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ שמאלוב-ברקוביץ אמרה: "באוצר חושבים שאם הם ימשיכו להחזיק את הציבור 12 שעות בעבודה, אז לא יהיה לציבור זמן לצאת לרחובות ולהפגין. יש כאן נבחרי ציבור שיהפכו עולמות כדי שמר ישראל ישראלי יוכל לגמור את החודש. אני מקווה שבקרוב נוכיח איך מנהיגות ראויה, תוציא את ההמונים לרחובות ותמחק את החיוך תחת שפמו של שר האוצר".

דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה אמרה כי "הבעיה היא שאין היום ראש ממשלה בישראל, אלא רק כסא. נתניהו נסחט על ידי כולם. כשהוא נותן כסף זה יוצא מהכיס של האזרחים, מהארנונה, מהדלק, מהלחם ומהחלב. ערב הבחירות כינס נתניהו מסיבת עיתונאים והודיע שיוריד מסים, במקום זה אנחנו מקבלים כל יום גזירה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully