וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ביילין מציע: "חנינה לנשיא לשעבר קצב"

שר המשפטים לשעבר הציע שיוטל עונש על הנשיא לשעבר ושזה אף ייכלא ויינתן לו מספר אסיר, אולם מיד לאחר מכן יש לחון אותו. "העונש האמיתי שלו הוא להיות ברחוב מול אשתו וילדיו"

שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, אמר אמש (שלישי) כי יש לחון את הנשיא לשעבר משה קצב לאחר שבית המשפט יגזור עליו עונש מאסר. בראיון לתוכנית "פוליטיקה" בערוץ הראשון הגדיר ביילין את משפט קצב כתהליך טראומטי למדינה. "מבחינת הדמוקרטיה הישראלית זה היה סוג של מבחן בגרות שהיא עברה", אמר, "קרה משהו שלא קורה כמעט בשום מקום בעולם ואנחנו צריכים להיות גאים במערכת שלנו שכאשר קרתה הטרגדיה הזאת שנשיא מדינה אנס, המערכת אמרה שהיא תשפוט אותו כאחד האדם ואכן עשתה כך".

ביילין הוסיף: "אני מעריך שהוא יישלח לכלא ואני חושב שהוא צריך להישלח לכלא, אבל מיד אחרי זה צריך להקל בעונשו ולחון אותו". הוא הסביר את עמדתו לפיה על קצב להיקלט בכלא אך לא לרצות את עונש המאסר: "אני לא חושב שמגיע לנו כישראלים לראות את הנשיא שלנו בכלא ומבחינתו לדעתי העונש האמיתי שלו זה להיות ברחוב מול אשתו, ילדיו ושכניו וזה העונש האמיתי הרבה יותר מאשר להיות בכלא".

שלשום נועד קצב עם פרקליטיו, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, בביתו בקריית מלאכי. זו היתה פגישתם הראשונה מאז שהורשע הנשיא לשעבר בביצוע מעשי אונס ועבירות מין. השלושה ככל הנראה דנו עם קצב בהמשך הטיפול בתיק. מלבד שאלת הערעור, על צוות ההגנה להחליט כיצד לפעול בשלב הטיעונים לעונש - האם להזמין עדים מטעמו של קצב והאם לבקש להקל בעונש.

נכון להיום עדיין לא ברור אם קצב ייגש כלל לנתיב הערעור. ביום ראשון דווח בערוץ 10 כי קצב שוקל לא לערער לבית המשפט העליון על הכרעת הדין. "אין לי כוח או כסף ללכת לסיבוב נוסף", אמר אז למקורביו. עם זאת, ביום חמישי האחרון אמר עו"ד פלדמן, כי צוות הפרקליטים ימליץ לנשיא לשעבר לערער על הכרעת הדין במשפטו.

(עדכון ראשון: 4.1.2011 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully