וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את חוק משאל העם

23.11.2010 / 0:03

הכנסת אישרה בקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק, המחייבת עריכת משאל עם לפני נסיגה משטחים בריבונות ישראלית. 65 ח"כים הצביעו בעד החוק ו-33 התנגדו. רוב שרי העבודה לא נכחו באולם

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאות שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק סדרי המשפט והשלטון, אשר זכה לכינוי "חוק משאל העם", ברוב של 65 תומכים לעומת 33 מתנגדים. על פי החוק שאושר, ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים המצויים בריבונות ישראלית, וביניהם מזרח ירושלים ורמת הגולן. השרים מטעם מפלגת העבודה, בנימין בן אליעזר, אבישי ברוורמן, אהוד ברק ויצחק הרצוג, לא נכחו באולם בעת ההצבעה, ואילו השר שלום שמחון וסגן שר הביטחון מתן וילנאי הצביעו בעד החוק.

לפני ההצבעה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "משאל עם מונע הסכם לא אחראי ומנגד מאפשר להעביר בגיבוי ציבורי חזק כל הסכם שיענה על האינטרסים הלאומיים של ישראל. משום כך, אני משוכנע שכל הסכם שאביא יזכה לגיבוי כזה".

חברי סיעת קדימה, למעט ח"כ עתניאל שנלר וח"כים שלא נכחו באולם המליאה, הצביעו נגד החוק. מקדימה נמסר, כי "ההתנגדות היום היא לכלי של מכשיר משאל העם, ללא קשר לנושא הנקודתי שבהצעת החוק של יריב לוין. מדובר בנושא עקרוני בדמוקרטיה פרלמנטרית".

לדברי יו"ר קדימה ציפי לבני, "ההצעה היום מתייחסת לשאלת משאל העם בכללותה, ולא לנושא עליו מדובר בהצעה הספציפית הזו. יש כאן עניין עקרוני, והוא לא קשור למי רוצה לוותר על חלקי ארץ. אלו הכרעות שמנהיגות שמבינה את גודל הבעיות וחשופה לכל ההיבטים צריכה לקבל".

לבני הוסיפה כי "העם הוא לא תחליף לצורך במנהיגות. יש כאן ראש ממשלה חלש שנוח לו שמחשקים אותו. לא מדובר כאן על לשאול את העם, אלא על מתן זכות וטו להחלטות של ממשלה וכנסת נבחרת. כל החלטה כזו קשורה לשיקולים שלא את כולם אפשר להגיד לציבור ולצפות שיבין. ההצעה הזו כובלת את היכולת של מנהיגים לקבל החלטות בכך שמצפים מהעם לקבל החלטות שאין לו את הכלים לקבל. זה לא קשור לימין ושמאל, אלא לקבלת החלטות בדמוקרטיה הזו".

עדכון ראשון: 23:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully