וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: "המסתננים יוצרים סכנה קיומית"

שר הפנים התייחס במהלך דיון בכנסת לבעיית המסתננים ואמר כי "מדובר באיום ממשי על הרוב היהודי, זו סכנה קיומית". ישי תקף את מתנגדיו ואמר: "שהמתייפייפים יבואו לדרום ת"א"

ערוץ הכנסת

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הפנים אלי ישי (ש"ס) אמר הבוקר (שני) בדיון של ועדת הכנסת המיוחדת לבעיית העובדים הזרים כי המסתננים המגיעים לישראל מגבול מצרים מהווים "סכנה דמוגרפית קיומית, משום שהם עלולים להביא לאבדן הרוב היהודי".

ישי תקף את מתנגדיו, ואמר כי "קשה להבין מה קורה בשכונות אליהם מגיעים המסתננים. בדרום תל אביב אנשים מפחדים לצאת מהבית. לכן, אני מבקש לא להתייפייף. מי שחושב שאני קיצוני ויש לי קרניים, אשלח לו סודנים לשכונה, ואז נראה מה הוא אומר. כולם רוצים להגיד שהם נחמדים לעמת אלי ישי הקיצוני, אבל עוד 15 שנה הם יבינו שאיבדנו עצמנו לדעת בגלל זה".

ישי הוסיף כי "כיום יש למעלה מ-30 אלף מסננים בישראל. צריך לבנות את הגדר בגבול מצרים באופן מידי, ובמקביל להקים מתקני כליאה סגורים במעברים , שם ייבדקו מי פליט ומי לא. צריך לזכור שהפליטים מהווים רק 0.01% מכלל המסתננים. צריך לדאוג שלא יהיה כדאי להם להגיע, כלומר, שלא יעסיקו אותם. אם תהיה גדר ולא יעסיקו אותם, ייפסק השיטפון הזה".

"לבלום את הכדאיות הכלכלית"

מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני פירט בדיון שלוש רמות של פעולה מול הבעיה: המכשול הפיסי בגבול הדרומי, מתקני השהייה וקנסות למעסיקים. שני ציין כי הדרך להתמודדות עם הבעיה היא "לבלום את הכדאיות הכלכלית של ההסתננות". שני ציין כי חלק מהכדאיות הכלכלית של התופעה קשורה ברשת עסקית שמפעילים בדואים בדרום כדי לסייע למסתננים. הוא הדגיש כי משרדו מקווה להשלים את בניית המכשול תוך כשנה וחצי, אבל ייתכן שהעבודה תתארך מעבר לכך.

עוד אמר שני כי תוך כחצי שנה אמור לקום מתקן השהייה בקציעות לכעשרת אלפים מסתננים. כמו כן הוא ביקש להדגיש את חשיבות הקנסות למעסיקים כגורם מכריע במיגור התופעה.

בדיון נכחו גם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ח"כ אורי אורבך(הבית היהודי) ויו"ר הוועדה יעקב (כצ'לה) כץ (האיחוד הלאומי). ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי פירט על המצב בעירו ואמר: "זה מצב לא נורמלי. נכנסים המוני מסתננים, זה כאוס מוחלט. מדובר במפעל כספי במאות מיליוני דולרים. כל מסתנן מגלגל סביבו אלפי דולרים. לצערי, זה מביא לתופעות של אלימות והטרדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully