וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי על דו"ח בצלם: לא חוסלו מספיק פלסטינים

27.9.2010 / 16:00

ח"כים מימין ומשמאל הגיבו על דו"ח ארגון זכויות האדם, לפיו משנת 2000 נהרגו במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני 6,371 פלסטינים ו-1,083 ישראלים. ח"כ חיים אורון: זה מחיר בלתי נסבל. ח"כ יריב לוין: זה מסמך מגוחך ובוגדני

דו"ח ארגון "בצלם" על מחיר הדמים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני עורר מגוון של תגובות במערכת הפוליטית בישראל. חברי כנסת מימין ומשמאל התייחסו לנתונים שפורסמו היום (שני), לפיהם החל משנת 2000 נהרגו במסגרת הסכסוך 6,371 פלסטינים ו-1,083 ישראלים. 1,317 מההרוגים בצד הפלסטיני היו קטינים, ולפחות 2,996 מההרוגים הפלסטינים לא השתתפו בלחימה בעת מותם.

יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, אמר בתגובה לדו"ח כי הוא "מביא תמונת מצב קודרת ומדכדכת, גם אם מוכרת. מחיר הדמים של קורבנות השווא שהעימות עם הפלסטינים גובה, בפרט קטינים ואזרחים, הוא בלתי נסבל ונתפס. טוב יעשה נתניהו אם יעמיק בדו"ח ומשמעויותיו ולא רק בהצהרות המתנחלים ובשאון הדחפורים. ראוי שגם חיי אדם יהיו שווים משהו".

לדברי ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה, "הנתונים בדו"ח משקפים את המציאות העגומה ואת היקפי הסבל האנושי הנובעים מקיומו של הסכסוך. הנתונים ממחישים עד כמה גדולה היא אחריותם של המנהיגים למצות כל הזדמנות ליציאה ממעגל הקטל. אסור שבעוד עשר שנים נקבל לידינו באדישות דו"ח קשה נוסף, מבלי שנוכל להגיד לעצמנו כי עשינו כל שניתן כדי להביא לשלום יציב ולמנוע את הסבל המיותר".

"לחסל 500 על כל הרוג שלנו"

מנגד, במפלגות הימין מתחו ביקורת על ארגון "בצלם". לדברי ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), "מהדו"ח נשמע צליל ברור של מחאה על כך שיותר ערבים מאשר יהודים נהרגו. הדבר דומה לכנופיית רוצחים המתלוננת כי שלטונות החוק הצליחו להרוג יותר רוצחים ממה שהצליחו הרוצחים לרצוח והם קובלים על היעדר האיזון".

אלדד הוסיף, כי "ראוי לזכור שלארגון 'בצלם' ודומיו יש חלק לא מבוטל בתקווה שארגוני הטרור מטפחים בלבם כי יבוא יום ויצליחו להשמיד את מדינת ישראל, אם גילויים כאלה של שנאה עצמית חולנית מאפיינים את החוסן הלאומי של היהודים".

חברו של אלדר למפלגה, ח"כ מיכאל בן ארי, הצהיר כי "מפרשת שליט למדנו שחייל ישראלי שווה מאות מחבלים רצחניים. גם לשיטת הערבים. לכן חיסולם של 6,000 אויבים ותומכיהם הוא כמות קטנה ואינה מספקת במלחמה נגד אויב אכזר, שאינו מעריך חיי אדם". הוא הוסיף כי על מנת למגר את הטרור "על כל הרוג שלנו, יש לחסל 500 ולא שישה, ולהשוות את תנאי המאסר של המחבלים לבור האפל של גלעד שליט".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), אמר בתגובה לדו"ח כי "מדובר בעוד מסמך בוגדני מפס הייצור של ארגון המתיימר להיות ארגון זכויות אדם אך מתפקד בפועל כגורם המסייע לארגוני הטרור. ראוי שבצלם יקדיש את מאמציו לנושאים הומניטריים אמיתיים, דוגמת עניינו של גלעד שליט והירי הבלתי פוסק ביישובי הדרום, במקום לנפק מסמכים מגוחכים".

  • עוד באותו נושא:
  • בצלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully