וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת שלום עכשיו תצא מהשטחים בעוד מספר דקות

יהושע בריינר

20.9.2010 / 17:00

תנועת השמאל ארגנה טיסה מיוחדת מעל שטחי הגדה במטרה לבחון את מצב הבנייה בהתנחלויות. לצד יו"ר מרצ חיים אורון, ניתן היה למצוא במטוס את ח"כ אריה אלדד ומירב מיכאלי. גם יהושע בריינר היה שם וחזר עם מסקנות עגומות

האגדה מספרת ששלושת האנשים שיודעים את הנוסחה הסודית של קוקה קולה אינם טסים באותו מטוס, מחשש שיתרסקו והנוסחה למשקה תאבד לנצח. ב"שלום עכשיו" כנראה לא מאמינים במיתוסים. במטרה להוכיח שהנוסחה שלהם לשלום - המשך הקפאת הבנייה בשטחים שתוביל בסופו של דבר לפינוי התנחלויות - היא הנכונה, דאגו היום חברי התנועה לחכור מטוס מיוחד של חברת ישראייר, ולטוס איתו מעל הגדה. שם, בגובה של ששת אלפים רגל, הם מקווים שכולם יבינו עד כמה הבנייה בהתנחלויות מאסיבית, ושאם היא תימשך, אפשר יהיה לומר שלום למדינה היהודית, שתהפוך למדינה דו-לאומית.

האורח המפתיע של הטיסה היה ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי. ימני על טיסה של שלום עכשיו? הוא בטח מתכנן משהו. אבל אלדד, שנראה משועשע בעצמו מהטיסה מעל ביתו במעלה אדומים, דאג להבהיר שטרם הפך למעריץ של יריב אופנהיימר. "אני בסך הכל באתי לראות את תנופת הבנייה מלמעלה", אמר אלדד. "צריך הרי לדעת לאיזה עוד מקומות צריך להתרחב ואיפה עוד לא בנינו. אלו דברים חשובים. ובכלל, תדע לך שהמפות של שלום עכשיו הן הכי מדויקות. אם אי פעם הגעתי לגבעה שאני לא יודע איך קוראים לה, מיד אני פותח את המפות שלהם ומבין לאיזה מאחז הגעתי וכמה מבנים יש במקום. זה נפלא".

"טיסת השמאלנים", הכינוי שהדביקו לה מספר עיתונאים, המריאה משדה דב בדרך ל-40 דקות מעל שטחי יהודה ושומרון. בקדמת המטוס, סמוך לאלדד, התיישב יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון. אחד ימשוך ימינה, השני ימשוך שמאלה, ככה שההגאים בטוחים. מאחוריהם יושבים עוד כמה חברי כנסת שהצטרפו לטיסה. שלמה מולה ויוחנן פלסנר מקדימה מביטים דרך החלונות ושותקים. שני הסלבס של השמאל שהגיעו לטיסה, יהושע סובול ומירב מיכאלי, עוקבים בדריכות אחרי ההסברים שנתנה חגית עופרן, האחראית על המעקב אחרי הבנייה בהתנחלויות, שמכירה כל בלוק במאחז הכי נידח.

"טוב לדעת שיש רופא על המטוס"

מלמעלה, ההבדלים ברורים. בין יהודה ושומרון למרכז הארץ חוצה לא רק גדר, אלא תהום אידיאולוגית, גיאוגרפית ואדריכלית עמוקה. הגגות האדומים והמסודרים בשורות בעפרה לצד הבנייה המבולבלת והמיושנת בכפרים הפלסטינים ברורים הרבה יותר מהאוויר, וההסברים של אופנהיימר על חשיבות המשך ההקפאה מועלים במערכת הכריזה, לצד הסבריו של הקברניט. "רצינו להראות את המציאות ממעוף הציפור, כדי שתבינו עד כמה הבנייה בהתנחלויות היא מאסיבית ורצינית. אם תימשך, המציאות בשטח לא תאפשר היפרדות מהפלסטינים ותביא אותנו למדינה דו לאומית". ומה תפקידו של אריה אלדד בטיסה? אופנהיימר לא מתבלבל. "אנו שמחים שח"כ אלדד הצטרף לטיסה שלנו. תמיד טוב לדעת שיש רופא על המטוס".

אחרי 40 דקות ולפחות 4 כיסי אוויר (או כך היה נדמה לי), המטוס חוצה את גדר ההפרדה מלמעלה בדרך חזרה לשדה דב. הבניינים הגבוהים והצפופים של אזור המרכז, והדרכון שהיה בכיס אחורי הבהיר שדבר אחד בטוח: הגדה המערבית ותל אביב הם שתי מדינות שונות, אולי אפילו לשני עמים. אולי לזה התכוון נתניהו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully