וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד משפחות: דרוזים מהגולן יצאו לבקר בסוריה

עידן אבני

16.9.2010 / 12:03

740 דרוזים ישראלים חצו את מעבר הגבול לסוריה לצורך מפגש עם משפחותיהם וביקור במקומות הקדושים לעדה. אחד מהם לוואלה! חדשות: "זו הפעם הראשונה שאני עובר יחד עם אבא שלי. אני מאוד מתרגש לפגוש את בני משפחתי"

מעבר הגבול קוניטרה בין ישראל לסוריה נפתח היום (חמישי) למעבר של 740 דרוזים מרמת הגולן. מדובר בשיתוף פעולה מתמשך בין המדינות יחד עם האו"ם, הנועד לאפשר לדרוזים ישראלים לבקר את קרובי משפחתם בסוריה וכן במקומות הקדושים להם. השנה נמצאות בין מאות הדרוזים שעברו גם 240 נשים.

עבור חלק מהדרוזים, זו הפעם הראשונה שבה הם נמצאים בסוריה וזוכים להכיר את משפחותיהם. המעבר נפתח כחלק ממחווה הומניטרית מצד סוריה. שני הצדדים, בשיתוף פעולה עם הצלב האדום, החליטו כי המעבר הפעם יתאפשר לא רק לאנשי דת, אלא גם לצורך ביקורי משפחות.

נופל איברהים אמר לוואלה! חדשות כי "זו הפעם הראשונה שאני עובר יחד עם אבא שלי. אני מאוד מתרגש לפגוש את בני משפחתי שלעולם לא הכרתי. אבא שלי היה כמה פעמים, אבל אני נולדתי בישראל, וזו הפעם הראשונה שאפגוש אותם".

מלבד מאות הדרוזים שעוברים לסוריה, הגיעו למעבר גם כאלה אשר נתקלו בסירוב לעבור את הגבול מצד סוריה או מצד ישראל. לאחר שהוגשו הרשימות של המבקשים לעבור את הגבול, העביר כל אחד מהצדדים את רשימות המסורבים.

שקט מתוח במעבר

ביציאה מצד ישראל העוברים כמעט לא נבדקו, אך הם צפויים להיבדק היטב בצד הסורי. בדומה לכך, הם ייבדקו ביסודיות בצד הישראלי כשישובו בעוד כארבעה ימים לארץ. המעבר התבצע באופן חלק, אך על פי הערכות גורמים ישראלים, קיים מתח בשני הצדדים מפאת החשש שהעוברים יעבירו מידע בטחוני לאויב.

במקביל, הגיע למקום סגן השר איוב קרא אשר תיאם את המעבר. הוא סיפר כי המעבר נפתח 12 פעמים בשנה האחרונה וכי בעדה הדרוזית שוקלים, יחד עם צה"ל והממשלה, להרחיב ולמסד את המעבר לצורך מחוות הומניטריות. קרא אמר כי "אין ספק שגם הצד השני מעוניין בהרחבת המחוות אחרת היו עוצרים את זה. התחלתי בפרויקט לפני שנה וחצי והיום הבאנו למצב שבפעם הראשונה יצאו מאות נשים לבקר את יקיריהן בסוריה, אנשי דת שהולכים להביא את ברכת העדה ומחוות נוספות. חשוב שדברים כאלה יתקיימו במשטר דמוקרטי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully