וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל אירועי 11/9: הפגנות בעד ונגד המסגד

בעוד ארה"ב מתייחדת עם זכר קורבנות מתקפת הטרור שפקדה אותה לפני תשע שנים, מאות בני אדם הפגינו בעד ונגד הקמת מסגד סמוך לאתר ה"גראונד זירו" בניו יורק. אחד המפגינים אף שרף דף מספר הקוראן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

מאות בני אדם הפגינו היום (שבת) בניו יורק בעד ונגד הקמת מסגד סמוך לאתר בו עמדו מגדלי התאומים. זאת מספר שעות לאחר טקסי הזיכרון שנערכו לנספים במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

הפגנות בעד ונגד הקמת המסגד במנהטן – ספטמבר 2010. David Goldman, AP
הפגנות בעד ונגד הקמת המסגד במנהטן – ספטמבר 2010/AP, David Goldman

כ-200 בני אדם הפגינו בעד זכותם של ארגונים מוסלמיים לבנות מסגד ומרכז לתרבות האיסלם באתר ה"גראונד זירו" והגדירו את המתנגדים לבנייתם כ"קנאים". סמוך אליהם התגודדו מתנגדי בניית המסגד, שקיימו עצרת מחאה. כוחות משטרה גדולים הפרידו בין שתי הקבוצות.

אדם שורף ספר קוראן בהפגנה במנהטן. רויטרס
מפגין מצית דף מספר הקוראן , בעוד מאחוריו מונחת כרזה נגד הצתת ספרי קוראן/רויטרס

"די למלחמה הגזענית נגד המוסלמים", נאמר באחת הכרזות שהונפו בהפגנה של התומכים במסגד. "אנשים פוחדים, כי יש במדינה שלו קמפיין נגד מוסלמים", אמרה פעילת השלום ג'יין טובי (70) שנכחה במקום.

מנגד, ליד האתר בו אמור לקום המסגד, זעק אחד המפגינים נגד הקמתו: "האיסלם נוטל חיים ומשעבד אותם". מפגין אחר הוסיף, כי אם יוקם מסגד במקום, זו תהיה "סטירה בפנים, סכין בלב האומה שננעצת על ידי מערכת דתית שאחראית להרג כ-3,000 מאזרחינו". אחד המפגינים אף שרף דף מספר קוראן, בזמן שמאחוריו נישאה כרזה של מפגין אחר בעד המסגד עליה נכתב: "אמריקאים אמיתיים לא שורפים ספרי קוראן". המפגין ששרף את הדף מהקוראן נעצר זמן קצר לאחר מכן.

הפגנות בעד ונגד הקמת המסגד במנהטן – ספטמבר 2010. Matt Rourke, AP
הפגנות בעד ונגד הקמת המסגד במנהטן – ספטמבר 2010/AP, Matt Rourke

מוקדם יותר, הכומר מפלורידה טרי ג'ונס חזר בו והבהיר כי אין בכוונתו או בכוונת הכנסייה שלו לשרוף ספרי קוראן "היום, או אי פעם". ג'ונס, שטס אמש לניו יורק על מנת להיפגש עם האימאם שאחראי על בניית המסגד השנוי במחלוקת בסמוך לגראונד זירו, התראיין לתוכנית הבוקר של רשת NBC והבהיר כי הוא מבטל את תוכניתו לשרוף ספרי קוראן.

ג'ונס הבהיר כי הוא בכל זאת מצפה להיפגש עם האימאם פייסל עבד אל-ראוף, האחראי על הקמת המסגד, ולנסות לשכנע אותו להעתיק את המסגד למיקום אחר. "כרגע אין פגישה", הוא הבהיר, "יש רק תקווה שפגישה כזו תתקיים".

עדכון ראשון: 22:41

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully