וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציונות הדתית תומכים ברבנים שסירבו להיחקר

15.8.2010 / 6:00

רבני הציונות הדתית, כולל אלו הנחשבים למתונים, גיבו את הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף שסירבו להתייצב לחקירת משטרה בשבוע שעבר. הרב דרוקמן אף פנה ליועמ"ש: "בטל את הזימון לחקירה"

רבני הציונות הדתית, כולל אלו הנחשבים למתונים, מגבים את הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף שסירבו להתייצב לחקירת משטרה בשבוע שעבר, לאחר פרסום הסכמות לספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא. כחלק מהגיבוי, עשרות רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים, רבני ישובים ורבני שכונות של הציונות הדתיים, צפויים להשתתף ביום רביעי הקרוב, יחד עם מספר רבנים חרדים, בכנס מחאה שיתקיים בעקבות זימון השניים לחקירה.

תחת הכותרת: "כנס לעצמאותה של תורה", נכתב במודעה שפורסמה בעיתוני סוף השבוע של הציבור הדתי והלאומי כי "לאור זימונם לחקירת משטרה של הרבנים הגאונים, מגדולי פוסקי דורנו, הרב דב ליאור שליט"א והרב יעקב יוסף שליט"א, הננו מוצאים לנכון לקרוא את כל רבני ישראל לכנס רבנים ותלמידי חכמים לכבודה של תורה ולביצור עצמאותה. מבלי להתייחס לתוכנו של הספר הנדון, אין להסכים בשום פנים ואופן לשלילת עצמאותם של תלמידי חכמים מלהביע דעתם בענייני תורה. להבהרת עמדה זו קבל עם ועדה נתכנס כולנו ונעמוד על כבודה של תורה".

על המודעה חתומים מי שנחשבים לרבנים המובילים בציונות הדתית: יו"ר איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן, רבה של חיפה שאר-ישוב כהן, רבה של רמת גן יעקב אריאל, ראש ישיבות בני עקיבא הרב אברהם צוקרמן, ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו שנפטר לפני מספר שבועות ורבנים נוספים. לאלו הצטרף גם הרב מאיר מאזוז המזוהה עם ש"ס.

"המשטרה לא צריכה לחקור רבנים"

הרב דרוקמן, הנחשב לאחד מהרבנים המתונים בציונות הדתית אף פנה בסוף השבוע ליועץ המשפטי למשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להורות על ביטול הזימון לחקירה. "למרות שאני לא מסכים לדעות ההלכתיות המובאות בספר, הרי שלאחר שהספר יצא אין כל מקום לחקירת רבנים, משום שאת מה שהיה להם לומר הם כתבו בפירוש בספר", הוא אמר. "המשטרה לא צריכה לחקור רבנים והם לא צריכים להגיע לחקירה. גם את הרב עובדיה יוסף היו חוקרים? האם יזמינו לחקירה גם פרופסורים באקדמיה שקוראים להחרים את ישראל ולעצור את מפקדי צה"ל? חופש אקדמי צריך לחול גם ביחס לרבנים שמביעים את דעת התורה".

מוקדם יותר השבוע, פרסמו הרבנים ליאור ויוסף "גילוי דעת" בנושא, בו הסבירו מדוע אין בדעתם להתייצב לחקירה: "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה. הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים, הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל. לכן הננו מודיעים שאין בכוונתנו להגיע לחקירה".

אל גילוי הדעת של הרב ליאור והרב יוסף צירפו את חתימתם מעל 50 רבני ערים, ראשי ישיבות, ר"מים ורבני ישובים ושכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully