וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים: "צה"ל לא הפנים את חוק המילואים"

יהושע בריינר

2.5.2010 / 15:24

חיילי מילואים הגיבו בזעם לאפשרות שצה"ל יבחן את הסעיף בחוק, לפיו חיילי המילואים יזומנו לתעסוקה צבאית פעם בשלוש שנים. פורום החפ"שים: "צה"ל לא הפנים את חוק המילואים"

בארגון המילואים "פורום החפ"שים" (חיילים פשוטים) הגיבו היום (ראשון) בזעם לאפשרות שצה"ל ישקול לשנות את הסעיף בחוק המילואים, לפיו חיילי המילואים יבצעו פעילות מבצעית יותר מפעם בשלוש שנים, זאת מחשש לפגיעה בלכידות היחידות.

"לצה"ל היו שלוש שנים להיערך למודל החדש", אמרו בארגון. "למרות זאת, צה"ל לא נערך בהתאם. לא צריך להיות קצין בכיר בצה"ל כדי להבין שניתן לגבש יחידות מילואים באמצעות קיום אימונים פעמיים בשנה, עריכת גיבושים וסדנאות". בארגון טענו כי הם אינם "מכירים מקום עבודה שמטיל על עובדיו עבודה מיותרת כאמצעי גיבוש. צה"ל לא הפנים את חוק המילואים, לא נערך ליישומו - וכעת - ממשיך לרוקנו מתוכן".

מוקדם יותר נודע לוואלה! חדשות כי צה"ל יבחן בשנה הקרובה האם יש לפעול לשינוי הסעיף בחוק המילואים, לפיו יש לזמן חייל מילואים לתעסוקה מבצעית רק פעם בשלוש שנים. זאת בעקבות תלונות שהגיעו ממפקדי גדודים כי החוק פוגע בלכידות היחידה.

הסעיף עצמו נכנס לתוקף בתחילת 2010, וקבע כי אנשי המילואים ייכנסו לפעילות מבצעית רק פעם בשלוש שנים, כאשר יתר הזימונים יהיו עבור אימונים בלבד. מדובר בסעיף משמעותי בחוק, אשר מאפשר ליחידות המילואים להתאמן יותר. אלא שכעת נראה כי ייתכן שהסעיף ישונה, כך שבפועל יבצעו המילואימניקים יותר ימי תעסוקה מבצעית, זאת לאחר שמפקדי גדודים במילואים התלוננו כי הסעיף פוגע בלכידות היחידות.

קצין בצה"ל: "סעיף בעייתי ביותר"

קצין בכיר בצה"ל הגדיר את הסעיף המדובר כ"בעייתי מאוד". לדבריו, ההנחיה מונעת מחיילי המילואים להיפגש אחד עם השני, עניין שפוגע ביחידה. "לאימונים לא כולם מגיעים", אומר הקצין הבכיר, "ובפועל החוק יוצר מצב שבו המג"ד רואה חלק ניכר מחייליו רק פעם אחת בשלוש שנים. בנוסף, הסעיף פוגע בדבק שיש בין חיילי היחידות במילואים ואין אינטרקציה חברתית. מה שיוצר את הלכידות ביחידות, היא העובדה שבמהלך פעילות מבצעית כל חבר עוזר ומחפה על השני".

הקצין הוסיף כי, "החברות הזאת היא הדבר שתורם יותר מכל להגעת האנשים לשירות ובסופו של דבר הוא תורם לגדוד כולו. בשנה הקרובה נצטרך לבחון את הסעיף מחדש כדי להתאים אותו למציאות". הסעיף המדובר בחוק קובע כי בסמכותו של שר הביטחון, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לזמן אנשי מילואים מעבר למה שנקבע.

בתוך כך, יקבלו היום חיילי המילואים המבצעים שירות מילואים משמעותי תגמולים כספיים ניכרים אל חשבון הבנק שלהם על שירותם ב-2009. כך למשל, מי שביצע בין 16 ל-28 ימי מילואים יקבל מענק כספי של 2460 שקלים, מי שביצע בין 27 ל-36 ימי שירות יקבל 3690 שקלים ומי שביצע מעל 37 ימי שירות, בעיקר מפקדי גדודים חטיבות וכן טייסים, יזכה למענק כספי של כחמשת אלפים שקלים. הכספים יועברו על ידי רשות המסים כהטבה למשרתים.

עדכון ראשון: 13:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully