וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מתנגד לחקירת הקרן החדשה לישראל

8.2.2010 / 15:57

בישיבת סיעת העבודה התנגד שר הביטחון להקמת ועדת חקירה לבדוק את פעולותיה של הקרן החדשה לישראל. את הניסיון להשתיק את תומכי הקרן כינה כ"מקארתיזם"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת מפלגת העבודה לפרשת הקרן החדשה לישראל. ברק אמר כי הוא מתנגד בכל תוקף להקמת ועדת חקירה לבדיקת פעולותיה של הקרן והוסיף כי הוא "לבטח לא מתלהב ולא אוהב את חלק מהגופים שנהנים מתרומות של הקרן הזו, אך אנו אמונים כולנו על הזכות של כל אחד בדמוקרטיה וחופש הביטוי".

ברק אף תקף את מה שנראה כניסיון להשתיק את תומכי הקרן, דבר שנראה לדבריו כמו "גרסה מקומית של מקארתיזם" וציין שהקרן "עשתה גם הרבה דברים חיוניים וטובים למדינת ישראל".

בתוך כך, הנהלת סיעת קדימה בכנסת החליטה כי לא תוגש מחדש ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בעניינה של הקרן. בישיבת ההנהלה הוסכם כי הליך הבדיקה בנושא יימשך במסגרת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בשבוע שעבר פרסמה קבוצה של קצינים בכירים במילואים עצומה מיוחדת בה הם מבקשים להביע תמיכה בחיילי צה"ל ולצאת נגד 16 ארגונים ישראליים אשר ביקרו בפומבי את צה"ל ופעילותו. הקבוצה הסתמכה אף היא על מחקר לפיו ארגוני זכויות אדם ישראליים מצוטטים כמקורות לדו"ח גולדסטון. מנגד, פרסמו אנשי רוח רבים תחת הכותרת "גם אנחנו הקרן החדשה לישראל" עצומת תמיכה בארגוני השמאל. בין חותמי המכתב נמנים הסופר א.ב. יהושע, הזמר שאנן סטריט, הבמאים אורנה בן דור ואיתן פוקס, המחזאים יהושע סובול ועדנה מזי"א, וכן שחקנים, עיתונאים, חברי כנסת, משפטנים, יוצרים ואנשי אקדמיה נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully