וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עונש מוות לרוצחי ילדים

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

2.11.2009 / 21:03

בעקבות פענוח רצח משפחת אושרנקו, יגישו היום ארבעה ח"כים הצעת חוק לפיה יוטל עונש מוות על רוצחי ילדים עד גיל 13. "רוצחים כאלה צריך להרחיק לצמיתות מהחברה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), משה מטלון (ישראל ביתנו), אריה ביבי (קדימה) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) יניחו היום (שלישי) על שולחן הכנסת הצעת חוק, לפיה יוטל עונש מוות על רוצחי ילדים עד גיל 13. לדברי חברי הכנסת, "לאור פענוח הטבח של משפחת אושרנקו, מטרת ההצעה למנוע הישנות מקרים כדוגמת דמיאן קרליק, הרוצחים תינוקות וילדים בקלות 'רק מפני שהם מזכירים להם את האבא שלהם'".

בדברי ההסבר לחוק צוין כי "במקרים קיצוניים יש לתת לרוצחים את העונש המגיע להם, מנה תחת מנה. רציחת ילדים קטנים הינו מקרה קיצוני לכל הדעות ואין סליחה ומחילה על פשע מתועב כזה. לכן פושע, שכזה יש להרחיק לצמיתות מן החברה".

עונש מוות הונהג בישראל עד לשנת 1954. בשנת 1948 הוצא להורג מאיר טוביאנסקי, קצין צה"ל שהואשם בריגול במהלך מלחמת העצמאות. טוביאנסקי הועמד בפני בית דין שדה צה"לי, הורשע והוצא להורג. שנה לאחר מכן הקים ראש הממשלה בן גוריון ועדת חקירה שטיהרה את שמו טוביאנסקי.

ב-23 בנובמבר 1950 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב עונש מוות על דוד יעקובוביץ’ לאחר שמצא אותו אשם ברצח בגן מאיר בתל אביב. גזר דין זה לא בוצע לאחר שבית המשפט העליון המיר את אשמת הרצח באשמת הריגה.

ב-16 בינואר 1954 הכנסת ביטלה את עונש המוות בישראל, למעט עונש בגין בגידה, סיוע לאויב במלחמה, עשיית מעשה שהוא בגדר פשע מלחמה נגד העם היהודי, כגון פשעי הנאצים במלחמת העולם השנייה וסיוע לאויב במלחמה. בשנת 1962 הוצא להורג בתלייה אדולף אייכמן, בכיר במשטר הנאצי בזמן השואה, על פי החלטת בית המשפט העליון. זו הפעם האחרונה בה הופעל בישראל עונש מוות.

בתוך כך, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הביע אתמול התנגדות לעונש מוות, אך קרא לבתי המשפט להחמיר את הדין עם עבריינים. גם המפכ"ל דודי כהן אמר במסיבת עיתונאים שכינס לאחר פענוח פרשת אושרנקו כי הוא מתנגד לעונש מוות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully