וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק חרם בינלאומי יציל את ישראל מעצמה"

בראיון לוואלה! חדשות התייחס ד"ר ניב גורדון לסערה שעוררה קריאתו לחרם על ישראל. "מדובר בצעד קיצוני, אבל זמנים קשים דורשים צעדים קיצוניים"

"חרם הוא הדרך היחידה היום להציל את ישראל מעצמה, מהמדיניות הקולוניאליסטית הגזענית שלה", אמר ד"ר ניב גורדון לוואלה! חדשות בעקבות הסערה הציבורית שעורר מאמר שפרסם בשבוע שעבר בעיתון אמריקאי. גורדון טען במאמר ב'לוס אנג'לס טיימס', כי ישראל היא מדינת אפרטהייד וכי הדרך היחידה לשנות את המצב היא הטלת חרם בינלאומי עליה בדומה לחרם שהוטל על דרום אפריקה.

בראיון לוואלה! חדשות הסביר גורדון, כי חרם כלכלי, תרבותי ופוליטי הוא אמנם צעד קיצוני, אך מתבקש. "מדובר בצעד קיצוני, אבל זמנים קשים דורשים צעדים קיצוניים", אמר. "צריך לזכור שבתחילת תהליך אוסלו היו 110,000 מתנחלים בגדה, והיום יש 250,000. המתנחלים מנסים ליצור מצב בלתי הפיך ולכן כיום אין ברירה, אלא לבקש את העזרה של הקהילה הבינלאומית לעזור לנו לצאת מהבוץ הזה", אמר גורדון.

גורדון טען גם כי האיום בחרם עשוי כשלעצמו להביא תוצאות ונתן כדוגמא את איום ארה"ב להימנע מחתימה על ערבויות בתקופת יצחק שמיר, איום שהצליח לקפל את שמיר שנחשב לקשה עורף. "האנשים המשתייכים למרכז הישראלי צריכים להבין שלכיבוש הזה יש השלכות גם על חיי היום יום שלהם, ואז יהיה שינוי", אמר. גורדון קרא להטלת חרם מדורג רגיש לתוכן ונסיבות. "מתחילים למשל בחרם על כל החברות שבשטחים, לאחר מכן בחברות שמחזקות את הכיבוש באופן נראה לעין", הסביר.

גורדון התייחס גם לחלקה של ההנהגה הפלסטינית במצב ואמר כי "החברה הפלסטינית על סף פירוק, אין הנהגה אחידה והמצב יכול להידרדר לשלטון של חמולות, במיוחד בעזה. התפתחות כזאת היא מאוד בעייתית עבור ישראל ותפגע ביעדים האסטרטגים שלנו. צריך לחזק את מחנה השלום הפלסטיני, דבר שממשלות ישראל לא השכילו לעשות".

גורדון דוחה את ההאשמות על פיהן הוא פוגע בדבריו באוניברסיטת בן גוריון בה הוא מלמד. "כלל לא ברור לי שבאמת קיימת סערה. נראה לי שיש ניסיון להסיט את הדיון מהנושאים שהעליתי ולהפוך אותי והשקפותיי למרכז הדיון. לגבי בן-גוריון הדבר האחרון שהייתי רוצה לפגוע באוניברסיטה שלי, אבל המדינה חשובה לי יותר מאשר האוניברסיטה". בהתייחס לסמיכות פרסום מאמרו לפרסום המאמר בעיתון השבדי המאשים את ישראל בסחר באיברי פלסטינים אמר גורדון כי הכתבה השבדית היא עלובה."צר לי שהשבדים לא בודקים עובדות לפני שמפרסמים. המאמר שלי, לעומת זאת מבוסס על עובדות וניתוח רציונלי", אמר גורדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully