וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הכשיר מאפייה של יהודייה משיחית

ארז רומס

29.6.2009 / 18:40

הרבנות שללה את תעודת הכשרות מבעלת מאפיות אשר התגלתה כיהודייה משיחית. בג"ץ קבע היום כי אין באמונה מספיק כדי לשלול מאדם תעודת כשרות

בג"ץ פסק היום (שני) כי על הרבנות במועצה גן יבנה ובעיר אשדוד להשיב את תעודת הכשרות שנשללה מבעלת מאפייה בעיר בתואנה שמדובר ביהודיה מהזרם המשיחי אשר "מקיימת פעילות מיסיונרית בחנותה".

מדובר באישה המשמשת כבעלים של שתי קונדיטוריות, האחת בגן-יבנה והשנייה באשדוד. הקונדיטוריה בגן-יבנה נפתחה בשנת 2001, והוענקה לה תעודת כשרות, אך כאשר נודע ברבים דבר אמונתה הדתית של האישה, היא החלה לסבול מיחס עוין מצד חלק מתושבי המקום, ואף הופצו ביישוב מודעות וכרוזים שבהם נטען, בין השאר כי היא מקיימת "פעילות מיסיונרית" בשטח העסק שלה. בשלב מסוים הודיע רב המועצה המקומית גן-יבנה כי החליט לשלול את תעודת הכשרות מהעסק שבבעלותה.

כשפתחה האישה מאפייה נוספת באשדוד וקיבלה עבורה תעודת כשרות מרבנות העיר, פנתה בדרישה לרבנות גן יבנה להשיב לה את תעודת הכשרות שנשללה ממנה. לא זאת בלבד שהרבנות לא השיבה לה את התעודה, אלא היא פנתה לרבנות באשדוד ששללה אף היא את התעודה אותה העניקה לאישה. לאחר שהביאה האישה את המקרה בפני בית המשפט, הסכימו נציגי הרבנות באשדוד וגן יבנה להשיב את התעודה בתנאי שימונה לחנות משגיח מיוחד אשר יפקח באופן צמוד על התנהלות האישה. האופה התנגדה למהלך ופנתה לבג"ץ.

הרכב השופטים אשר דן בעתירה, בראשותו של השופט אליעזר ריבלין, קבע בהחלטתו כי על הרבנות באשדוד להשיב לאישה את תעודת הכשרות אשר נשללה ממנה. בהחלטה נכתב: "כיוון שקביעת אמינותם של בעל העסק ועובדיו איננה מצויה ב'גרעין הקשה' של דיני הכשרות, יש לבחון אותה על-פי אמות מידה של המשפט הכללי, ולא על-פי אמות מידה הלכתיות". מכיוון שבית המשפט קבע שאמינותה של האישה לא עורערה רק בשל אמונתה הדתית, הרי שניתן היה לחייב את הרבנות להשיב לה את תעודת הכשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully