וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "הרעלה מבזה את הנשים"

טלי גולדשטין

22.6.2009 / 19:39

למרות התגובות הזועמות, התעקש הנשיא הצרפתי לצאת נגד הלבוש המסורתי של מוסלמיות. "הבורקה אינה סמל דתי, היא סמל לשעבוד"

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מתח היום (שני) ביקורת נגד מנהגן של נשים מוסלמיות רבות להתכסות מכף רגל ועד ראש בלבוש המסורתי - בורקה. סרקוזי אמר כי הגלימה משפילה נשים וכי צרפת אינה מקבלת את המנהג בברכה.

"הבורקה אינה סמל דתי, היא סמל לשעבוד", אמר סרקוזי בנאום שנשא בפני שני בתי הפרלמנט בארמון ורסאי. הוא כינה את הלבוש "הפרה של כבוד וחירות הנשים" ואמר כי הבורקה אינה מתקבלת בברכה בתוך שטח צרפת.

כך הביע הנשיא תמיכה בקריאות שנשמעו באחרונה על ידי עשרות מחוקקים להחרים את הבורקה כליל, למרות החששות מפני תגובה מוסלמית זועמת. סרקוזי ביקש מהם במקום זאת לשקול הקמת ועדה פרלמנטרית מיוחדת שתבחן את המגמה ההולכת וגדלה של לבישת בורקה בצרפת. סרקוזי בחר לומר את דבריו במושב הראשון מזה 136 שנים של שני בתי הפרלמנט.

"במדינה שלנו, איננו מסכימים שנשים יהיו כלואות מאחורי מסך, מנותקות מהחברה ומשוללות כל זהות", הוסיף סרקוזי לקול תשואות. צרפת העבירה ב-2004 חוק האוסר על מוסלמים לחבוש כיסוי ראש או כל פריט לבוש המסמל את דתם בבתי ספר ציבוריים. חוק זה עורר מחלוקת עזה בתוך המדינה ומחוצה לה. בצרפת מתגוררת האוכלוסייה המוסלמית הגדולה ביותר באירופה – חמישה מיליון בני אדם.

מוחמד מוסאווי, נשיא המועצה הצרפתית לאמונה המוסלמית, אמר כי השימוש בבורקה בצרפת הוא מועט. עוד אמר מוסאווי כי הוא מוטרד מאד מהסטיגמה המודבקת על האיסלם ועל המוסלמים הצרפתים. שר ההגירה הצרפתי אריק בסו אמר כי החרם על הבורקה יעורר מתיחות מיותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully