וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניצ"ף קוראת לישראל לשחרר 160 ילדים פלסטינים כלואים

רויטרס

20.11.2001 / 15:16

קרן הילדים של האו"ם טוענת שהילדים מוחזקים לעתים בתנאים קשים, ו"הם לא צריכים להיות שם"; שירות בתי הסוהר: "הם מטופלים באנושיות ובכבוד"; מאז תחילת העימות נעצרו כ-600 ילדים

קרן הילדים של האו"ם, יוניצ"ף, קראה היום לישראל לשחרר 160 ילדים פלסטינים הכלואים בישראל, ולהפסיק להשתמש באלימות נגד העצורים.

נציג הקרן במזרח ירושלים, ברטנרד ביינוול, אמר שמאז שהחל העימות בשנה שעברה ישראל עצרה יותר מ-600 ילדים פלסטינים, ולפעמים החזיקו אותם בתנאים קשים. "בכמה מקרים, הילדים חשופים לאלימות. במקרים אחרים, הם (ישראל) השתמשו באיומים פסיכולוגיים וזה צריך להיפסק", הוסיף.

בשירות בתי הסוהר הכחישו שהצעירים סבלו מאלימות ומסרו שהם טופלו "בצורה אנושית ובכבוד". "האסירים מוחזקים בתנאים סבירים בלי שום צפיפות ומקבלים את כל זכויותיהם", נאמר בתגובה.
אבל בינוול אומר ש"אנחנו קוראים לשחרור כל הילדים. הם לא צריכים להיות שם". לדבריו, אם ישראל מתעקשת על החזקתם מאחורי הסורגים, יש לשפר את תנאי הבריאות שלהם ולבודד אותם מאסירים פליליים.

הקריאה של יוניצ"ף הגיעה חמישה ימים לאחר שהקרן קראה לישראל להפסיק את הפגיעות בילדים פלסטינים במהלך העימותים. היא גם קראה לרשות הפלסטינית למנוע מהילדים להשתתף במהומות.

בינוול אומר שהקרן תפעל בשיתוף פעולה עם ארגוני זכויות אדם ישראליים "לחקור בקפדנות" מקרים של אלימות. לפי יוניצ"ף, כ-194 ילדים פלסטינים וישראלים מתחת לגיל 18 נהרגו מאז תחילת האינתיפאדה. יותר מ-7,000 ילדים פלסטינים נפצעו, 530 מהם עם נכויות קבועות. בצד הישראלי נפצעו יותר מ-50 ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully