וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גויסת בצו 8? כל חובותייך יידחו

יהושע בריינר

13.1.2009 / 13:26

על פי יוזמה חדשה, כל חובות חיילי המילואים שגויסו בצו 8 יידחו עד לאחר המלחמה. ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את ההחלטה

על רקע כניסת יחידות המילואים לתוך רצועת עזה מתגבשת בימים האחרונים יוזמה להחלטת ממשלה, לפיה יידחו חובותיהם של חיילי מילואים לרשויות המדינה ולרשויות המקומיות. על פי היוזמה, כל תשלומי החובה של חיילי המילואים שגויסו בצווי שמונה יידחו החל מיום גיוסם.

הערב (שלישי) יתכנסו מנכ"לי כל משרדי הממשלה על מנת לגבש את נוסח ההצעה, שצפויה לקבל אישור סופי בישיבת הממשלה ביום ראשון. בין היתר, צפויים להידחות תשלומי ארנונה, רישיונות וכן קנסות לרשויות המקומיות. גורמים במשרד הביטחון אומרים כי עיתוי המבצע, בסוף שנת עבודה, היה אחד הזרזים לגיבוש ההצעה, שכן מדובר בעיתוי קריטי בהגשת דו"חות מיסים. כמו כן, צפויים להידחות תשלומי ביטוח לאומי ודו"חות חנייה על מנת למנוע עיקולים לחיילים שגויסו.

גורם מרכזי נוסף שהביא לגיבוש ההסדר הוא מכתב שכתב ארגון המילואים "פורום החפ"שים", שדרש משר הביטחון אהוד ברק להפעיל את "חוק הארכת מועדים". החוק מאפשר לשר הביטחון להחליט כי כל ההתחייבויות של אנשי המילואים שמגויסים בעת חירום יידחו עד לשלושים יום מרגע שחרורם.

במלחמת לבנון השנייה הופעל החוק רק לאחר שארגוני המילואים הפעילו לחץ כבד על שר הביטחון דאז עמיר פרץ. "אנו קוראים לשר הביטחון לממש את סמכותו על פי החוק, ולהפעיל מיידית את חוק הארכת מועדים, למען אלפי חיילי המילואים אשר התייצבו ומתייצבים בימים אלה", נכתב במכתב. "סמכות מוסרית לשלוח אדם לחרף נפשו במלחמה, מקימה חובה על המגייס לדאוג לבריאותו ולקניינו, ולמנוע כל פגיעה בו. כך נכון, ראוי והוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully