וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: איפה ממשיכה חופשת חנוכה?

נעמה טלמור

28.12.2008 / 18:50

תלמידים מ-50 יישובים לא יחזרו לבתי הספר ביום שלישי עקב ההסלמה בעזה. כתחליף תוצע לתלמידים למידה מרחוק דרך האינטרנט

פיקוד העורף הנחה הערב (ראשון) את משרד החינוך שלא לקיים לימודים ביום שלישי הקרוב ביישובים הנמצאים בטווח של 20 קילומטרים מגבול עזה. בתי הספר שיאריכו את חופשת החנוכה, יפעילו נוהל חלופי שיתבסס על למידה מתוקשבת. במשרד החינוך הסבירו כי "התלמידים יקיימו פעילות לימודית על ידי למידה מרחוק באמצעות המחשבים, דרך האתרים הבית ספריים".

עוד נמסר ממשרד החינוך כי "באתרים יועלו משימות לימודיות המותאמות לכל כיתה והתלמידים יתבקשו להכין את המשימות המתוקשבות ולהגישן חזרה למורים, באמצעות אתר האינטרנט. בנוסף, באתרים הבית ספריים יועלו קישורים למאגרים של פעילויות הפגתיות מתוקשבות מגוונות וכן נגישות לאתרי תוכן כמו "הספרייה הדיגיטלית", "מאגר מידע-מדיה" ואתר המחוז. כמו כן, יופעלו הפורומים הכיתתיים באופן שוטף".

מטה משרד החינוך בירושלים העמיד לרשות הציבור, כבר מהיום, קו פתוח לפניות ולקבלת מידע בנושא מערכת החינוך בדרום שמספרו: 1800-250-025. מחוז דרום במשרד החינוך יפעיל החל ממחר קו פתוח נוסף לפניות הציבור שמספרו: 1800-204-402. הקווים יפעלו בין השעות 08:00-20:00. בתוך כך, הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים אקדמיים בקמפוס אשדוד של המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון ומכללת ספיר בנגב.

הלימודים לא יחודשו ביום שלישי בערים אשקלון ונתיבות וכן ביישובים הבאים:

המועצה האזורית אשכול – צאלים, אורים וגבולות.
חוף אשקלון – ברכיה, כוכב מיכאל, כפר סילבר, משען, בית שקמה, ניצנים, הודיה ובת הדר.
שדות נגב – זרועה, בית הגדי, גבעולים, מלילות, מעגלים, שיבולים ושרשרת.
מרחבים – פטיש, מסלול, רנן, פעמי תש"ז, שדה צבי, מבועים, ניר עקיבא, אשבול, קלחים ותלמי בילו.
שער הנגב – רוחמה.
לכיש – שדה דוד, שחר, ניר חן, נהורה, נגה, עוצם, יד נתן, אחוזם וזוהר.
בני שמעון – שובל, תאשור, ברוש ותדהר.
יואב – נגבה ושדה יואב.
שפיר – איתן, אבן שמואל ושלוה.

חיילות יסייעו לתלמידים

בתוך כך, משרד החינוך נערך בשיתוף צה"ל לקליטה של כ-300 מורות חיילות שיבצעו פעולות הפגתיות בתוך המקלטים והמרחבים המוגנים. ממשרד החינוך נמסר כי "המורות ילוו את הילדים ובני הנוער בתוך המקלטים עם ערכות הפעלה מיוחדות שהוכנו לצורך כך". הערכות כוללות פעילות חינוכית-חברתית, משחקי חברה וחשיבה, חומרי יצירה ותקליטורים לפעילות באינטרנט. משרד החינוך פועל גם לאיתור תלמידים במצוקה באמצעות מחנכות הכיתות בכל בתי הספר ביישובי העימות. ממשרד החינוך נמסר כי "במידת הצורך, יופנו אותם תלמידים להמשך טיפול של היועצים הבית ספריים או פסיכולוגים ברשות המקומית".

בנוסף לכך, באתרי האינטרנט הבית ספריים נפתח פורום מיוחד של היועצים הבית ספריים לטיפול בפניות של תלמידים הנמצאים בחרדה ומבקשים לשוחח עמם ישירות דרך הפורום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully