וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי דיין מציג: כך ישוחרר גלעד שליט

המצטרף החדש לליכוד הציג לברק תוכנית לשחרורו של החייל החטוף מידי חמאס. על הפרק: בידוד הרצועה ומעצר מנהיגי חמאס

דימיטרי זוזוליה

(צילום: דימיטרי זוזוליה, עריכת וידיאו: איילת שולמן)

האלוף במילואים עוזי דיין, הציג היום (שני) לשר הביטחון אהוד ברק "תוכנית מתאר לשחרור גלעד שליט". במסגרת התוכנית שאותה מתכוון דיין לפרט בכנס שדרות לחברה, מציע המצטרף החדש לליכוד שישה סעיפים שאמורים להשפיע על השבתו של החייל החטוף. בין הסעיפים: בידוד מוחלט של רצועת עזה, הטלת אחריות אישית על ראשי החמאס ופעולה נגדם, ביצוע מעצרים של מנהיגי חמאס כקלפי מיקוח, השוואת תנאי הכליאה של אסירי החמאס שבידי ישראל לתנאים בהם מוחזק שליט, הימנעות מכל הידברות על חידוש תנאי הרגיעה וחיזוק המאמץ המודיעיני והבשלת האופציה הצבאית.

דיין כתב לשר הביטחון ברק כי "לוחם השריון סמל ראשון גלעד שליט נחטף ומוחזק בשבי החמאס כבר 883 ימים. אין ספק כי עליך ועל מדינת ישראל כולה מוטלת החובה לקיים את ההסכם הבלתי כתוב בין הלוחמים ומשפחותיהם לבין המדינה. הסכם זה, שנכתב בדם, אומר שהלוחמים יעשו את כל המוטל עליהם להגן על הבית שלנו ואם הסיכון שלקחו על עצמם מתממש, תעשה המדינה את כל מה שניתן וראוי להחזירם הביתה. סמל ראשון גלעד שליט ממלא את חלקו בהסכם זה שעליו מבוסס הביטחון הלאומי, ממשלת ישראל מפרה אותו, וחמור לא פחות - הדבר פוגע במוטיבציה לשירות קרבי ומשמש תירוץ להשתמטות".

עוד הוסיף דיין כי "הזמן שעבר ללא תוצאות מראה שהמדיניות שאתם נוקטים בה שגויה ולא תחזיר את גלעד הביתה. אסור לנו שגורל גלעד יהיה כגורל רון ארד, ואסור שמערכת הבחירות הזו תדחק את גלעד שליט לקרן זוית. גלעד אינו חלק מקמפיין הבחירות – אין לו חודשיים וחצי לחכות שנסיים להטיח סיסמאות בחירות זה בזה – זמנו אוזל.

בתוך כך התייחס חבר הכנסת עוזי לנדאו שהצטרף למפלגת ישראל ביתנו לעניין שליט ואמר כי "אני חושב שעם הפלסטינים צריך היה כבר לנקוט שיטה אחרת, לא לחשוב מה אפשר לתת להם ולשלם להם עבור גלעד שליט, אלא לחשוב על איזה מחיר הם צריכים לשלם והמחיר שלהם צריך להיות כואב, יום יומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully