וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשל"צ ואשדוד: ראשי העיר הוותיקים הודחו

דב צור גבר על ניצן בראשל"צ, ויחיאל לסרי הדיח את צילקר באשדוד. בר"ג, בת ים, פ"ת, הרצליה ונתניה ניצחו ראשי הערים המכהנים

אזור השפלה רשם כמה מהדרמות הגדולות של הבחירות המקומיות הנוכחיות. בראשון לציון ובאשדוד נרשמו מהפכים מפתיעים, כשראשי העיר הוותיקים מאיר ניצן וצבי צילקר ייאלצו להיפרד מכסאם לטובת כוחות חדשים.

באשדוד גבר יחיאל לסרי על צילקר, וזכה ב-52.3% מקולות הבוחרים. צילקר, שזכה ב-44% מהקולות, ויסיים בכך קריירה ארוכת שנים בעיריית אשדוד, לאחר שכיהן כראש העיר בין השנים 1969-1983 ושוב מ-1989 עד היום. בסך הכל כיהן צילקר בתפקיד 34 שנה. במהלך מסע הבחירות התלונן צילקר במשטרה כי קיבל מכתב ובו איומים על חייו שנועדו לגרום לו לפרוש מהמירוץ. מטה צילקר מיהר להאשים את אנשי לסרי, אך זה הכחיש בתוקף וטען כי "ראש העיר מאבד את עשתונותיו".

מאיר ניצן שמכהן כראש עיריית ראשון לציון מאז 1983, ייאלץ גם הוא לעזוב את כסאו לאחר 25 שנה בתפקיד. ניצן הפסיד לאיש האופוזיציה הבולט, דב צור, שהצליח לזכות בתמיכתם של 52.3% מהבוחרים. ניצן זכה ב-47.7% מהקולות.

את אחת הדרמות המרכזיות סיפקה בירת הנגב, כשראש העיר בעשור האחרון, יעקב טרנר, הודח מתפקידו על ידי סגנו ובן טיפוחיו רוביק דנילוביץ' בן ה-36. בתום מערכת בחירות סוערת ומלאת הכפשות הדדיות זכה דנילוביץ' ב-60% מקולות הבוחרים, בעוד טרנר השתרך הרבה מאחור עם 30% מהקולות בלבד. אתמול הגיעה הנבזיות לשיאה, כאשר ברחבי העיר נתלו מודעות אבל המבשרות על מותו כביכול של טרנר. במטה טרנר האשימו את מחנה היריב, אך אנשי דנילוביץ' הכחישו וטענו כי המודעות נתלו על ידי אנשי ההסברה של טרנר כ"תרגיל".

במירוץ המתוקשר לראשות עיריית שדרות הפתיע דוד בוסקילה שגרף 46% מהקולות, וזכה בתפקיד. אשתו של שר הביטחון לשעבר, אחלמה פרץ, שנחשבה לבעלת סיכויים גבוהים לעלות לסיבוב שני, אכזבה, וזכתה רק ב-22%. בוסקילה עצמו כיהן בעבר כראש עיריית שדרות והוא נתמך על ידי ציפי לבני ומפלגת "קדימה".

ראשי הערים הנשים יישארו בתפקידן

בערים נוספות לא נרשמו הפתעות. ראש העיר בת ים שלמה לחיאני זכה לתמיכה גורפת של 85% מתושבי העיר, והשאיר את יריבו אלי יריב הרחק מאחור. גם ראש העיר רמת השרון יצחק רוכברגר זכה שוב לאמון הציבור, וגרף 85% מקולות הבוחרים. ראש העיר חולון מוטי ששון רשם גם הוא ניצחון מובהק וזכה ב-74% מהקולות.

הנשים המכהנות כראשי ערים הצליחו לשמור על תפקידן. ראש העיר נתניה מרים פאירברג-איכר גברה בקלות על יריביה קובי לוי וחיים זאב פרידריך, וניצחה ניצחון גורף כשזכתה ב-81% מהקולות. גם ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, גרפה 62% מקולות הבוחרים, והשאירה מאחור את יריביה הבולטים ירון עולמי שקיבל 15% מהקולות, ויצחק שישיצקי שזכה ל-12.3% בלבד.

ברמת גן לא צלחו הניסיונות להדיח את ראש העיר הוותיק צבי בר, המכהן בתפקידו מאז 1989. בבחירות הנוכחיות הוא קיבל את אמונם של 55% מהבוחרים.

משה ליפץ, שלא הצליח לשרוד באי הקאריבי של תוכנית הריאליטי "הישרדות", דווקא צלח את התחרות המוניציפלית, וגרף 75% מקולות הבוחרים ביישובו סביון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully