וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוי חוות פדרמן מזכיר את גירוש יהודי פולין"

יהושע בריינר

31.10.2008 / 12:47

בעקבות ניסיון הפינוי של מאחז פדרמן-תור, תוקף היום יו"ר ועד רבני יש"ע, הרב ליאור, את כוחות הביטחון: "פעולה לא אנושית וחסרת מצפון"

במהלך טקס הנחת אבן פינה היום (שישי) בחוות פדרמן-תור שפונתה הלילה, התבטא בחריפות הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע ויו"ר ועד רבני יש"ע, נגד כוחות הביטחון. "האירועים בחווה מזכירים לי את האירועים האישיים שעברתי בפולין - כשבאו להוציא את משפחתי ואותי מביתי", אמר הרב ליאור, ניצול שואה שהוריו נספו בה. "גם אז זה היה ללא הכנה, גם אז זרקו אותנו מביתנו מבלי לקחת בגדים, וגם אז ביצעו את אותה פעולה בלתי אנושית וחסרת לב ומצפון וזרקו ילדים, נשים וטף מהבית, ללא כל סיבה ומבלי חמלה ואנושיות לתת להם אפילו להתכונן".

ליאור נחשב לאחד הרבנים המובילים את הציונות הדתית ביהודה ושומרון, ולאחד הקיצוניים שבהם. בין היתר הוציא פסק הלכה שאוסר לרכוש מוצרים מערבים או להשכיר להם דירות, וכן תמך בסירוב פקודה במהלך פינוי ישובים.

הלילה הגיעו מאות שוטרים, חיילים ולוחמי מג"ב למאחז חוות פדרמן-תור, הסמוך לקריית ארבע, והחלו בפינוי המקום. הפינוי הופסק כעבור זמן קצר, לטענת המתנחלים מפני ש"תושבים רבים מקריית ארבע וחברון זרמו למקום". עימותים אלימים פרצו בין המתנחלים לכוחות, שבמהלכם טוענים המתנחלים כי נפצעו חמישה בני אדם, ביניהם נערה בת 16 שאיבדה את הכרתה. המקום הוכרז כשטח צבאי סגור. כמו כן נפצעו שני שוטרי מג"ב, אחד בראשו, מאבנים שיודו לעברם. שלוש נערות נעצרו.

במהלך הפעילות הספיקו כוחות מג"ב להרוס מכולה אחת. בניגוד לפינוי שנערך במוצאי שבת האחרונה, אז הרסו כוחות מג"ב את המבנים במקום בעזרת דחפור, הפעם הרסו השוטרים את אחת המכולות במקום בעזרת פטישים. למאחז הגיעו מבעוד מועד כ-150 בני נוער, במהלך הפינוי הגיעו למקום כ-350 מתושבי האזור. המתנחלים התלוננו על אלימות קשה מצד השוטרים בעת ניסיון הפינוי. כזכור, במוצאי שבת האחרונה הרסו כוחות מג"ב את המאחז, אולם למחרת שבו נועם פדרמן ומשפחתו למקום.

בתגובה לניסיון הפינוי חתכו מתנחלים את גדר המערכת שסביב קריית ארבע ועקרו כרמים של פלסטינים שגרים בסמוך. כמו כן, יידו עשרות מתנחלים צעירים אבנים אל עבר כלי רכב ובית פלסטיניים סמוך למאחז. הפלסטינים מיידים גם כן אבנים לכיוון המתנחלים. המתנחלים מכנים את הפעולות "תג המחיר" על ניסיון הפינוי. בבוקר צפויה להתקיים תהלוכה למאחז בראשות הרב דב ליאור מוועד רבני יש"ע, במטרה להניח במקום אבן פינה לבניית המאחז מחדש.

בלילה הקודם גם כן פרצו עימותים בין מתנחלים לכוחות מג"ב, לאחר שאלה ניסו, ככל הנראה, לחסום את ציר התנועה לחווה. שני מתנחלים נעצרו. סמוך לשעה ארבע בבוקר עזבו הכוחות את המקום, מבלי לחסום את הציר או לפנות את המבנים.

הפינוי במוצאי שבת האחרונה הוביל להתבטאויות קשות נגד חיילי צה"ל מפי מתנחלים בקריית ארבע. משטרת מחוז ש"י עצרה אתמול את שמואל בן ישי, תושב קרית ארבע, שצוטט באמצעי התקשורת כמי שמקלל את חיילי צה"ל ומאחל להם ש"גורלם יהיה כגורל גלעד שליט". לטענת המשטרה, בן ישי חשוד בעבירת הסתה והסתה לאלימות. הוא ייחקר וצפוי להשתחרר בתנאים מגבילים לאחר חקירתו. מתנחלים אחרים קראו לביצוע פיגוע נקם בחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully