וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צה"ל מאבטח הקמת מאחזים?

יהושע בריינר

19.10.2008 / 19:38

מאות מתנחלים שהגיעו לבנות שני מאחזים בשטח A ביו"ש הופתעו לגלות שהחיילים לא מונעים מהם כניסה ואף מאבטחים אותם. צה"ל מכחיש

מאות מתנחלים הקימו היום (ראשון) שלושה מאחזים בלתי חוקיים חדשים ביהודה ושומרון. צה"ל לא מנע מהמתנחלים להגיע לאזור על אף שמדובר בצעד בלתי חוקי, ולמרות ששניים מהמאחזים החדשים נבנו בתוך שטח A, האסור לשהיית ישראלים. החיילים אף אבטחו את המתנחלים בדרכם ובמהלך הבנייה. כ-500 בני אדם הגיעו למאחז "מעלות חלחול" הסמוך לקריית ארבע ול"רכס סלע" שבשומרון, הקימו מספר מבנים ונטעו עצי זית. בנוסף, הגיעו כמה עשרות למאחז חדש סמוך למגרון.

בתחילה היה חשש בקרב המתנחלים שצה"ל ימנע את כניסתם למקום, אולם הם הופתעו לראות כי החיילים לא מונעים את הגישה ואף מאבטחים אותם. רק לקראת ערב הגיעו למעלות חלחול קציני צה"ל והכריזו על המקום כעל שטח צבאי סגור. יחד עם זאת, המתיישבים נמצאים במקום וממשיכים בבניית שני מבנים ובנטיעת עצים.

"צה"ל ככל הנראה הפנים את העובדה שלא ניתן לעקור את הבנים מנחלת אבותיהם", אמרו בתנועת נאמני ארץ ישראל והוסיפו כי "כל ניסיון לבלום את הקמת היישובים החדשים נידון לכישלון". דובר תנועת "נוער למען ארץ ישראל", מאיר ברטלר, אמר כי "זו בהחלט הפתעה נעימה לראות שצה"ל מאבטח אותנו ומאפשר לעם היהודי לבנות, ובניגוד לאירועי השבועות האחרונים אינו מונע בנייה בארץ ישראל. אנו רק יכולים לקוות שזו תחילתה של דרך חדשה".

תגובת דובר צה"ל: "הנתונים שהובאו בכתבה אינם מבוססים ועל כן אינם נכונים. צה"ל לא אבטח את הקמת המאחזים, וכל מאחז בלתי חוקי שהוקם, יפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully