וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינים האקדמיים קבלו על אפליה וניצחו

יהושע בריינר

7.9.2008 / 13:55

הקצינים מחו על שלא זכו להעלאה בת 150 שקלים שלה זכו כל הקצינים הזוטרים בצה"ל. בעקבות עשרות קבילות, הם יקבלו אותה

אלפי קצינים מקצועיים אקדמאים, שלא עברו קורס קצינים ונחשבים לעתודאים, נדהמו לגלות במשכורתם החודשית שאת תוספת השכר שניתנה בחודש האחרון לקצינים בחובה בסך 150 שקלים הם לא יזכו לקבל. בעקבות כך הוגשו למעלה מעשרים קבילות בנושא לנציב קבילות החיילים, ובעקבות הלחץ הודו באגף כוח האדם (אכ"א) כי טעו, והעתודאים יזכו לתוספת החל מהחודש הבא.

בצה"ל החליטו לפני מספר שבועות להעלות את שכרם של קציני צה"ל המשרתים בשירות חובה (דרגות קצונה זוטרות) ב-150 שקלים. אלא שבאיגרת שהופצה על ידי ראש ענף תקציבי אכ"א סא"ל איריס דנון, נכתב כי התוספת לא תחול על קצינים אקדמאיים, בהם עתודאים, קציני רפואה ומשפט. ההנחיה סותרת את הוראות הפיקוד העליון, בהם הודגש כי "זכויותיהם וחובותיהם של הקצינים המקצועיים יהיו כשל קצין זוטר, למעט הסמכות לשפוט בדין משמעתי, וכי שכרם יהיה שווה לזה של קצין בדרגת סגן". בעקבות כך מחו העתודאים ופתחו במאבק כנגד ההחלטה ודרשו כי ישוו את שכרם לאלה של הקצינים הזוטרים.

"זו אפליה מאכזבת מאוד", אמר קצין מקצועי אקדמאי לוואלה! חדשות, "אנו עושים לעיתים רבות תפקידים יותר משמעותיים מקצינים רבים שכן עברו את הקורס. מבחינה כספית 150 שקל לא ישפיעו על מצבנו הכלכלי, אבל ברמה האישית זה פוגע ונותן תחושה שלא מעריכים אותנו".

כאמור, בעקבות הלחץ ומספר הקבילות הרב הודו באכ"א בטעות. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "העלאת המשכורת תתבצע באופן שווה לכל הקצינים, בעוד אלו ששכרם לא הועלה יפוצו רטרואקטיבית".

* לסיפורים הקשורים לצה"ל או למערכת הביטחון ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully