וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטס אחרון: נפרדים מבסיס חיל האוויר לוד

יהושע בריינר

25.8.2008 / 22:45

בסיס חיל האוויר בלוד עובר דרומה במסגרת פרויקט "צה"ל עולה לנגב". מטוסי ההרקולס והבואינג ימריאו בפעם האחרונה ממרכז הארץ

דובר צה"ל

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

המטס האחרון מבסיס חיל האוויר לוד יצא היום (שני) לדרכו. מטוסי ההרקולס והבואינג ימריאו בפעם האחרונה בדרכם למעונם החדש בבסיס נבטים המחודש. במטס חגיגי ומיוחד בהובלתו של מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, ייצאו בשעות הצהרים טייסות בסיס לוד במטס הצדעה לעבר נבטים, ובדרך יעברו מעל יישובי הדרום, ובהם שדרות, ירוחם, באר שבע ודימונה.

עם נחיתתם יגזור נחושתן את הסרט, ויעביר באופן רשמי את טייסות התובלה דרומה. בין כלי הטיס שיעברו דרומה נמצאים גם מטוסי ההרקולס (קרנף), שנטלו חלק במבצע אנטבה ובהעלאת היהודים האתיופים בעשורים האחרונים, מטוסי הראם (בואינג 707), המשמשים כיום בעיקר לתובלה ולתדלוק, וכן את מטוסי הביון החדשים של החיל, מטוסי הגאלסטרים.

המעבר של חיל האוויר לנבטים הוא חלק מהפרוייקט הלאומי של צה"ל, "צהל עולה לנגב", שבמסגרתו צפויים לעבור לנגב גם בסיסי ההדרכה במסגרת הקמת עיר הבה"דים, הקמת קריית תקשוב וקריית מודיעין. במערכת הביטחון השקיעו 1.6 מיליארד שקלים בהעברת בסיס לוד לנבטים, שכולל בין היתר את מסלול הנחיתה הארוך ביותר במזרח התיכון, קרוב ל-3.5 ק"מ. שטח בסיס לוד יימכר לידי מנהל מקרקעי ישראל במסגרת פרויקט פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ.

המעבר לנבטים, כך מקווים בחיל האוויר, יביא עימו גם מאות משפחות של אנשי קבע לנגב, בתקווה להפיח רוח חיים בעיירות הפיתוח. על אף שלפי שעה נראה כי מרבית המשפחות מעדיפות לעבור ליישובי היוקרה, עומר ומיתר, בצה"ל ממשיכים לקוות כי בהמשך יגיעו משפחות נוספות שיתיישבו בעיירות הפיתוח.

מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן, אמר לפני העלייה למטס בלוד: "מדובר במהלך היסטורי של חיל האוויר, למעבר יש מימד מבצעי חשוב, הוא יאפשר גמישות בהיבט המבצעי של חיל האוויר. מבסיס זה יצאו עשרות מבצעים הומינטריים ועלומי שם, שמשקלם לבטחון המדינה משמעותי מאוד". לדבריו, "מערך התובלה הוא מרכיב חשוב בזרוע הארוכה של חיל האוויר, אין ספק שנכונו לו עוד פעולות".

על תקציב המדינה, אמר נחושתן: "משרתי הקבע - אוכלוסיה רחבה של אנשים מסורים שעושים עבודתם ימים כלילות ורואים בה שליחות. עבודה זו חשובה למדינה בתקופה לא פשוטה. התכנית הרב שנתית - דבר הכרחי לצה"ל ולמערכת הביטחון, ונדרש אל מול האיומים הקיימים. זו תהיה טעות לפגוע במשרתי הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully