וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר סירב לשרת ב"צבא כובש" - ונשלח לכלא

הסרבן אודי ניר כתב לשר הביטחון: "מתוך תחושת אחריות אני מסרב להיכנס למעגל הדמים ולהוסיף קיסמים למדורת השנאה המשתוללת"

סרבן מצפון, שחתם על מכתב לראש הממשלה שבו הצהיר כי "יסרב ליטול חלק בפעולות צבא הכיבוש בשטחים", נכנס היום (רביעי) לכלא. הסרבן הוא אודי ניר, שיחד עם בוגרי ובוגרות תיכון כתבו את "מכתב השמינסטים 2008", לפיו הם יפעלו גד "מדיניות הכיבוש והדיכוי של ישראל".

במכתב נוסף לשר הביטחון אהוד ברק כתב ניר: "אינני יכול לקחת חלק בפעילות של צבא כובש המפר זכויות אדם כדרך קבע. כאזרח ישראלי וכנער המועמד לשירות ביטחון אני חש אחריות רחבה לבחירות שלי, ומתוך תחושת אחריות זו אני מסרב להיכנס למעגל הדמים ולהוסיף קיסמים למדורת השנאה המשתוללת בשדותינו".

עוד כתב ניר: "אני מסרב להתגייס לצבא כובש כדי לא לתת את ידי לכיבוש ולמעשים הנוגדים את ערכיי הבסיסיים ביותר: זכויות האדם , דמוקרטיה, והאחריות האישית של כל אדם באשר הוא לרעהו".

חברי מכתב השמיניסטים ותנועות אחרות מתכננים להפגין מחר בשעה 10:00 מול שער קפלן בקריה בתל אביב בתמיכה באודי ונגד "צבא הכיבוש".

מצה"ל נמסר, כי "המועמד לגיוס המדובר, אמור היה להתגייס שלשום לצה"ל, אך לא התייצב לשירות בתאריך גיוסו והפך לנפקד. לצה"ל מדיניות ברורה לטיפול בנפקדים. החייל נעצר והועמד לדין בגין העדרותו מהשירות. עונשו נקבע ל-6 ימי מחבוש על תנאי. בעקבות סירובו של החייל להתחייל כנדרש, הוא נשלח למעצר ושם נשפט ל-21 ימי מחבוש בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully