וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת "צבע אדום" תתריע גם מפצמ"רים

יהושע בריינר

14.6.2008 / 22:03

מטח הפצמ"רים הכבד שנורה אל עבר ישובי עוטף עזה בחמישי האחרון שינה את גישת מערכת הביטחון. הבעיה: התרעות שווא רבות

מערכת ההתרעה "צבע אדום" ביישובי עוטף עזה תתריע מעתה גם על ירי של פצצות מרגמה, בעקבות החלטת מערכת הביטחון. ההחלטה התקבלה לאחר המטח הכבד של פצצות המרגמה, שנורה ביום חמישי האחרון אל עבר היישובים. לאחרונה בוצעו מספר שיפורים במערכת המכ"ם של מערכת "צבע אדום", שעד כה התריעה רק על ירי רקטות קסאם. בעקבות השיפור צפויים היישובים הסמוכים לגדר המערכת, הסובלים מירי פצצות מרגמה באופן יומיומי, לקבל התרעה של עד 15 שניות מרגע שזוהה ירי.

עם זאת, חיבור המערכת לירי פצצות מרגמה עלול להוביל למספר רב של התרעות שווא, שכן בשל גודלן הקטן יחסית של הפצצות, המערכת עלולה לפעול גם ללא שיגור כלל. במערכת הביטחון ובפיקוד העורף החליטו שאינם מוכנים להסתכן לאור העובדה כי עד כה הוביל ירי פצצות מרגמה למותם של שני אזרחים, ג'ימי קדושים מכפר עזה ואמנון רוזנברג מקיבוץ נירים.

עד היום לא הייתה לתושבי עוטף עזה כל התרעה מירי פצצות מרגמה, ורק לאחר נפילת פצצה בודדת נקראו התושבים להיכנס למרחבים מוגנים. יש לציין כי מערכת "גשם סגול", המודיעה במערכות כריזה על ירי הפצצות, פועלת כיום בבסיסי צה"ל באזור, אך גם היא נכנסת לפעולה רק לאחר נפילת הפצצה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully