וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרת במדינת אויב? לא תוכל להיבחר לכנסת

פנחס וולף

10.6.2008 / 18:35

הצעת החוק, שהגישו הח"כים אורלב וטרטמן, עברה בקריאה ראשונה בכנסת. ח"כ זחאלקה: "החוק גזעני ואנטי דמוקרטי"

אדם שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת - כך אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 63 תומכים מול 16 מתנגדים ושלושה נמנעים, ביניהם ראש הממשלה אהוד אולמרט. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), מועמד לכנסת שיצא למדינת אויב בשבע השנים שקדמו למועד הגשת מועמדותו, ייחשב כמי שתמך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, ולא יוכל להיבחר לכנסת.

בהצעת החוק קיימת הסתייגות, על פיה רק במידה שהמועמד יוכיח כי בעצם הגעתו למדינת אויב לא היתה תמיכה במאבק מזוין, יוכל להתמודד לכנסת. לדברי ח"כ אורלב, "צריך להסיר את מסיכת הצביעות ולתבוע מהמנהיגות הערבית נאמנות בלתי מסויגת למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כפי שכל מדינה דמוקרטית נאורה תובעת זאת מנבחריה".

אורלב טען כי "פרשת בשארה וההתרסות של חלק מחברי הכנסת הערבים, כמו נסיעתם לסוריה ופגישתם עם ראשי החמאס, אינן בגדר חופש הביטוי, אלא עידוד מפורש למאבק מזוין במדינה ועידוד הטרור נגד אזרחיה". ח"כ אסתרינה טרטמן הוסיפה כי "בעזרת החוק, אנו מתחילים את תהליך השבת הכבוד העצמי והחוסן הלאומי של העם והמדינה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר בתגובה כי "טרטמן ואורלב הם אויבי הדמוקרטיה, וכך כל מי שהצביע בעד החוק האנטי דמוקרטי הזה. ברור שהחוק מיועד נגד הח"כים הערבים, כך שבנוסף לכל זהו חוק גזעני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully