וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי כפר עזה יחגגו את שבועות בדגניה

יהושע בריינר

8.6.2008 / 1:00

הקסאמים ניצחו את החג המזוהה יותר מכל עם הקיבוצים: התושבים העדיפו שלא להסתכן, ובחג הקציר השנה הם יתארחו בצפון

הקסאמים ופצצות המרגמה ניצחו אפילו את החג המזוהה יותר מכל עם הקיבוצים. תושבי כפר עזה ייצאו הבוקר (ראשון) בשיירת אוטובוסים לכיוון הצפון, שם יחגגו את חג השבועות בקיבוץ דגניה א', שהזמין את תושבי הקיבוץ הדרומי. בשל המצב הביטחוני הקשה באיזור, העדיפו תושבי כפר עזה שלא לקחת סיכונים מיותרים, ואת החגיגות חג הקציר המסורתיות הם יעשו השנה בצפון, הרחק מרצועת עזה.

"החלטנו להיענות להזמנה של החברים מדגניה ולעשות את החג אצלם", מספרת ורדה גולדשטיין, חברת קיבוץ כפר עזה. "בשנים האחרונות היינו רגילים לחגוג ביחד עם הקיבוצים נחל עוז ומפלסים, אבל כיום אין לנו אפשרות לקיים ארוע כל כך גדול בחוץ מהחשש לירי. רק במהלך השבת האחרונה קיבלנו התרעות בזימוניות על ירי לעבר הקיבוץ, אז מה היינו עושים אם במהלך החג, בו אמורים להיות כאן מאות אנשים, היתה התרעה דומה?"

כזכור, רק לפני מספר שבועות נהרג תושב כפר עזה ג'ימי קדושים מפגיעת פצצת מרגמה בעת שהיה בחצר ביתו בקיבוץ. על אף המרחק, הקיבוצניקים ינסו לחגוג את חג השבועות בניסיון להירגע מעט מההפגזות הבלתי פוסקות. "בדגניה נישן בבית הילדים ביחד", אומרת גולדשטיין. "הילדים יישבו ביחד על הדשא, ונעשה חג שמח ומשותף כמו פעם. אני בטוחה שכולם יחזרו משם אחרי שהתאווררו ויתאוששו מהמצב כאן ויחגגו כמו שיודעים לחגוג בעמק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully