וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לאסור ולגרש מסתננים לישראל

20.5.2008 / 9:15

ההצעה, שעברה בקריאה ראשונה, קובעת כי מסתנן ייאסר ל-5 שנים ואז יגורש. ח"כ חנין: "אסור להתייחס לפליטים כפושעים"

מסתננים יהיו צפויים לעונש של חמש עד שבע שנות מאסר. כך אישרה אמש (שני) הכנסת בקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק הממשלתית, הסתננות תיחשב פשע והעובר עליה יהיה צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר. במידה שהמסתנן מגיע ממדינות עוינות, כמו סוריה, סודן, אירן ואפגניסטן, עונשו עשוי להגיע אף לשבע שנות מאסר.

הצעת החוק קובעת כי העונש שיחול על המסתננים יהיה ללא אבחנה לגבי זהותו או לגבי הכוונה שלשמה הסתנן למדינת ישראל. על פי ההצעה, במידה שהמסתנן חבר בארגון טרור או שהוא חלק מארגוני הביטחון של המדינות העוינות, הוא יהיה צפוי לעד עשר שנות מאסר. מחבלים חמושים בנשק שהסתננו לישראל, דינם יהיה 20 שנה. עוד מציעה הממשלה בהצעת החוק, כי המסתננים יגורשו מישראל בהקדם האפשרי. במידה שהם נמצאים במאסר גירושו יהיה על פי צו של שר הביטחון.

"בשנים האחרונות עדה מדינת ישראל להתגברות התופעה של מסתננים דרך גבולות המדינה ובעיקר דרך הגבול המצרי", אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי (העבודה), שהציג את החוק בפני המליאה. "הגבול הזה משתרע על 220 קילומטר, אינו מאפשר מניעת הסתננות ומסתננים רבים חודרים דרכו ממדינות שונות למדינת ישראל, חלקן מדינות עוינות וחלקן מדינות שהן בלתי עוינות למדינת ישראל.

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש), "אסור לנו להתייחס לפליטים כאל פושעים גם מכיוון שאנחנו בעצמנו, קמנו כמדינה של פליטים. אולם אני חושב שהחוק הזה קובע הוראות נוראות בתחום ההתייחסות לפליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully