וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל באושוויץ: "לעולם לא עוד"

יהושע בריינר, פולין

30.4.2008 / 13:14

גבי אשכנזי הדליק נר זיכרון במחנה ההשמדה ונפגש עם ניצולת שואה שאיבדה את בנה במלחמת יום כיפור. יהושע בריינר, פולין

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ביקר היום (רביעי) בביתן 27 במחנה ההשמדה אושוויץ, שם הדליק נר זיכרון לזכר הנספים. בספר המבקרים כתב הרמטכ"ל: "באתי כרמטכ"ל צה"ל ערב יום השואה וערב יום העצמאות ה-60 למדינה, לומר - לעולם לא עוד. לעולם לא יביטו יהודים במבט מבועת מבעד לגדרות תיל חסרי אונים. באנו לזכור ולא לשכוח, ולומר להם ולזכרם - לעולם לא עוד".

בצאתו מהביתן פגש אשכנזי את נעמי שניאור, ניצולת שואה בת 79, שאיבדה את בנה אפי, לוחם גולני, במלחמת יום כיפור. שניאור סיפרה לרמטכ"ל עד כמה היא גאה בכך שחיילי צהל מגיעים למקום.

אשכנזי, שהכיר את בנה מהתקופה בה למדו יחד בפנימייה הצבאית בתל אביב, סיפר בשבחו של בנה. כששאל אותה לתחושותיה, ענתה שניאור כי "כשאני רואה את הרמטכ"ל שהכיר את בני ולמדד איתו במקום האיום הזה, אני מתמלאת תחושת גאווה אמיתית. אני בטוחה שאם היתה לנו מדינה וצבא לפני המלחמה, יותר אנשים היו עולים ארצה".

הרמטכ"ל הבטיח לה שהנסיעות לפולין במסגרת תכנית "עדים במדים" יימשכו וכי הן "חוויה למפקדים ולקצינים המגיעים לכאן". הוא הוסיף כי "סיפורה של נעמי, שבניה נלחמו במלחמות ישראל והיא בעצמה ניצלות שואה, הוא הסיפור של המדינה. המפגש עם עדים כמו נעמי הוא בעל ערך עצום. קשה לתפוש מה קרה כאן. מצד אחד זה מעורר בך כעס רב ומצד שני זה מעורר אמפתיה לאנשים שעברו כאן אימה נוראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully