וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מנסה לעבוד על חיילי המילואים?

יהושע בריינר

8.4.2008 / 12:41

עשרות מילואימניקים קיבלו באחרונה הודעות שווא מוקלטות, בהן נדרשו להתייצב באחת מלשכות הגיוס. צה"ל לא מתכוון לחקור את הפרשה

מי מנסה לעבוד על אנשי המילואים ומקפיץ אותם בצווי שמונה? על רקע המתיחות הגוברת בצפון הארץ ותרגיל העורף הלאומי, עשרות אנשי מילואים קיבלו בימים האחרונים שיחות טלפון בהן נשמעת הודעה מוקלטת, לפיה עליהם להתייצב למחרת באחת מלשכות הגיוס הארציות.

"התקשרו אליי בשבת", סיפר נ', המשרת ביחידת שריון במילואים, "ומענה קולי אמר לי שזה צו שמונה וכי עליי להתייצב למחרת בלשכת הגיוס בחיפה. מיד התקשרתי לחבר'ה בפלוגה, ורק בסוף הבנתי שנפלתי קורבן למתיחה מוצלחת אך מלחיצה במיוחד. עם כל הכוננות בצפון והכותרות בעיתונים, זה דבר די מלחיץ לקבל פתאום צו שמונה".

גם ארגוני המילואים מוחים על המתיחות ודורשים, כי צה"ל יפתח בחקירה ויגלה מי עומד מאחוריה. לדברי יו"ר ארגון המילואים "פורום החפ"שים", עלה מיקנובסקי, "לאור שכיחות התופעה מן הראוי שצה"ל יחקור מי האנשים שעומדים מאחורי התרגיל המיותר הזה שמשבש את שגרת יומם של אנשים שמוקפצים לשווא. חייבים לחקור ולמצות עם האנשים האלה את הדין".

עם זאת, בצה"ל לא מתכוונים לקיים בדיקה בנושא. מדובר צה"ל נמסר, כי "הפנייה לאנשי המילואים לא נעשתה על ידי צה"ל, אלא על ידי גורם חיצוני שאינו מוסמך לכך. בצה"ל לא ידוע על תופעה מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully