וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקות סביב חוק המילואים

פנחס וולף

10.3.2008 / 13:48

חיילי המילואים והממשלה הסכימו על תקציב שנתי של 800 מיליון שקל, אך אין הסכמה בנוגע לדרך חלוקת הכספים

מחלוקות בין ארגוני המילואים למשרד הביטחון בעניין חוק המילואים עלו בדיון שהתקיים היום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בו דנו על התגמולים שבחוק, לקראת הבאתו לקריאה שניה ושלישית.

על פי סיכום הוועדה, תיבדק האפשרות לאחד בין הצעת החוק הממשלתית להצעת החוק אותה יזמו ארגוני המילואים. הממשלה הסכימה לדרישת המילואימניקים כי 800 מליון שקל יוקצו לחוק המילואים, אלא שהמחלוקת נותרה סביב אופן חלוקתו.

"על פי החוק הממשלתית, אנשי המילואים יקבלו 65% מהשכר הממוצע במשק עבור ימי המילואים. העלות תהיה 50 מליון שקל בשנה. ההצעה הזו עדיפה על המצב הקיים של משכורת בגובה שכר מינימום", אמר לוואלה! חדשות יו"ר תנועת בלת"ם לחיזוק מערך המילואים, רועי רון.

אלא שהבעיה, לדבריו, נמצאת בנקודות הזיכוי במס הכנסה – אותן הממשלה מעוניינת להעניק למילואימניקים בעלות של 300 מליון שקל. לדברי רון, נקודות הזיכוי יוענקו רק לחייל מילואים שיבצע 15 ימי מילואים בשנה לפחות. עקב העובדה שעל פי מודל המילואים החדש תעסוקה מבצעית תיעשה רק אחת לשלוש שנים, יהיו שנים שחיילי המילואים לא יזכו לנקודות הזיכוי.

לדברי רון, כך ייגרם מצב שעשרות מיליוני שקלים לא יגיעו למילואימניקים. "במקום זה, צריך לתת את השכר הממוצע במשק בעלות של 100 מליון שקל. זו תהיה בשורה משמעותית", הוא אמר. "בנוסף, שישלמו לנו גם על שישי שבת. לא הגיוני שחייל שעושה חמישה ימי מילואים וחייל שמשרת שבוע יקבלו את אותו הדבר". לדבריו, הוחלט על קיום דיונים נוספים כדי לסיים את המחלוקת על סעיפי התגמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully