וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד מוכן למו"מ בתיווך רוסי"

ספי קרופסקי

25.2.2008 / 11:29

כך אמר בכיר רוסי ליו"ר מרצ, יוסי ביילין, השוהה בקטאר. ראש ממשלת קטאר: מוכנים לתווך בין ישראל לבין החמאס

"אסד מוכן להגיע למוסקבה כדי לקיים משא ומתן עם ישראל, אם הוא ידע שהממשלה הישראלית מחויבת למתווה הוויתורים של רבין". כך אמר גורם רוסי בכיר ליו"ר מרצ, יוסי ביילין, השוהה בכנס שרי החוץ שמתקיים בקטאר.

בשיחה עם וואלה! חדשות מדוחא, בירתה של קטאר, סיפר ביילין היום (שני) כי ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, חאמד בן ג'אסם, הביע נכונות לסייע בתווך בין ישראל לבין החמאס. "ישראל טועה אם היא חושבת שניתן להגיע להסדר עם אבו מאזן בלי מעורבות של חמאס", אמר בן ג'אסם בפגישתו עם ביילין. "לא ניתן להפריד בין חמאס לאבו מאזן".

כמו כן, הדגיש בן ג'אסם במהלך פגישתו עם ביילין, כי קטאר פתוחה לישראל יותר מכל מדינה אחרת בעולם, וכי דוגמא טובה לכך ניתן למצוא בביקורה האחרון של הטניסאית הישראלית שחר פאר בטורניר שנערך בנסיכות. "דגל ישראל התנופף בגלוי בעיר", אמר לביילין.

מעבר לסוגיית הפיצול במחנה הפלסטיני, דנו שרי החוץ בכנס בנושאים רבים הקשורים למזרח התיכון, במצב בפקיסטן כמו גם בסוגיית הגרעין האירנית. לפי ביילין, "באי הכנס הביעו דאגה גדולה באשר להתקדמות פרויקט הגרעין האירני".

כנס שרי החוץ מתקיים פעם בשנה, ומוזמנים אליו ראשי ממשלות ושרי חוץ בעבר ובהווה השייכים ל"מועדון חברים" קבוע. ראש הממשלה הקטארי הוא חבר בקבוצה ובחר לארח, לראשונה, את האירוע השנתי בקטאר. ביילין ועוזריו יחזרו לישראל היום בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully