וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"38% מהמילואימניקים סבלו מפוסט-טראומה"

יהושע בריינר

16.12.2007 / 15:22

כך עולה ממחקר שנערך בבר אילן לאחר מלחמת לבנון השניה. עוד במחקר: חיילים נשואים חסינים יותר מפני טראומה

38% מהמילואימניקים שלקחו חלק במלחמת לבנון השניה סבלו מתסמינים פוסט-טראומתיים, כך עולה ממחקר חדש שנערך במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן. במחקר שהוצג היום באוניברסיטה השתתפו 254 חיילי מילואים, מרביתם לוחמים, נבדק נושא הפגיעות והצמיחה בקרב המילואימניקים כשנה לאחר המלחמה. עוד עולה מהמחקר כי 40% מהסטודנטים שנלחמו דיווחו כי חלה ירידה בציוני הבחינות שלהם לאחר מלחמת לבנון השנייה.

עורכי המחקר, עילאי גרינוולד וארז בחכמה, ציינו כי המחסור בציוד ממנה סבלו גדודי המילואים במהלך הלחימה וכן חוסר האמון במערכת הצבאית תרמו במידה רבה לתסמונות הפוסט-טראומתיות מהם סבלו החיילים לאחר המלחמה. 12% מהנשאלים אמרו כי סבלו מתסמיני טראומה חמורים. "על אף שמרבית הנשאלים האמינו בצדקת המלחמה וביעדיה, תוצאות המלחמה הן שהביאו, ככל הנראה, להתנגשות בין שני הדברים וגרמו למשבר בקרב חלק ניכר מהנשאלים", הם אומרים. עוד עולה מהמחקר המקיף כי החיילים הנשואים היו מחוסנים יותר מפני חוויות המלחמה לעומת רווקים.

"חוסר האמון פוגע בביטחון החייל"

"המחסור בציוד במהלך המלחמה והחוסר אמון במפקדים ובמערכת הצבאית פוגעות בתחושת הביטחון של החייל הם דברים שבין היתר יצרו בקרב הלוחמים תסמינים של טראומה", אמרה ד"ר עינת שטיין מאוניברסיטת בר אילן שהנחתה את המחקר.

"יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אצל שיעור לא מבוטל של המילואימניקים שדיווחו על תסמינים פוסט-טראומתיים חל גם שינוי חיובי וצמיחה לאחר המלחמה. ניתן לייחס זאת לתחושת החייל שעל אף המראות והחוויות שעבר המהלך המלחמה, יש מאחוריו גורם סמכותי עליו הוא יכול להישען, כמו המערכת הצבאית ומשפחתו שעומדים מאחוריו ודואגים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully