וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הפתרון היחיד הוא חילופי שטחים

ספי קרופסקי

29.11.2007 / 11:43

השר לעניינים אסטרטגיים אמר את הדברים בתגובה לדברי רה"מ לפיהם, אם פתרון שתי המדינות יתרסק ידרשו הפלסטינים שוויון זכויות

"הפתרון היחיד הוא חילופי שטחים ואוכלוסיות. רק בדרך הזו ניתן למנוע מצב של מדינה וחצי לעם הפלסטיני וחצי מדינה לישראלים". כך הגיב היום (חמישי) השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן להתבטאותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "יגיע יום שבו פתרון שתי המדינות יתרסק, ונעמוד בפני מאבק בסגנון דרום אפריקאי של זכות הצבעה שווה (גם לפלסטינים בשטחים). ברגע שזה יקרה, מדינת ישראל גמורה".

עוד אמר ליברמן בתגובה לדברים, כי "רק כך נגיע לפתרון אמיתי של שתי מדינות לשני עמים". הפמליה הישראלית לפסגה שנערכה באנאפוליס - בראשות ראש הממשלה, ובנוכחות שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק, עושה כעת את דרכה בחזרה לישראל.

אולמרט אמר עוד טרם יציאתו לארץ, כי "הארגונים היהודיים, שהיו בסיס הכוח שלנו באמריקה, יהיו הראשונים לצאת נגדנו - כי הם יאמרו שאינם יכולים לתמוך במדינה שאינה תומכת בדמוקרטיה ובזכות הצבעה שווה לכל תושביה".

רה"מ הזכיר שאמר דברים דומים בראיון לפני ארבע שנים, כשהיה ממלא מקום ראש הממשלה הקודם אריאל שרון, שבו חשף לראשונה את הצעתו לנסיגה מרוב השטחים. "מאז אני חוזר על העמדות האלה באופן שיטתי", אמר אולמרט. "יגידו שיש לי בעיות ובגלל זה אני מנסה לעשות (תהליך מדיני), אבל צריך לעשות צדק אמיתי עם העובדות".

אולמרט אמר שוועידת אנאפוליס "ענתה על יותר ממה שהיינו יכולים להגדיר כציפיות הישראליות, אבל זה לא ישחרר אותנו מהקשיים במו"מ, שיהיה קשה, מורכב וידרוש הרבה מאוד סבלנות ותחכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully