וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: פלסטין - הפתרון לערביי ישראל

ספי קרופסקי

18.11.2007 / 13:59

לדברי שרת החוץ, פלסטין תהווה פתרון לאומי לכל הפלסטינים בעולם. "צריך להיות ברור - ישראל היא בית לאומי לעם היהודי"

"הדרישה לביטוי לאומי במדינה עצמאית של ערביי ישראל תסתיים ברגע הקמתה של מדינה פלסטינית". כך אמרה היום בשורה של התבטאויות מעוררות מחלוקת (ראשון) שרת החוץ ציפי לבני. לדבריה, המדינה הפלסטינית העתידית תהווה פתרון לאומי לפלסטינים בגדה ורצועת עזה, כמו גם לפליטים הפלסטינים ברחבי עולם ולערביי ישראל. לבני אמרה את הדברים בפגישתה עם שר החוץ של צרפת ברנאר קושנר.

לבני גם תקפה את חברי הכנסת הערביים על שקראו להנהגה הפלסטינית לא לקבל את הדרישה הישראלית להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. "כל אלו שתומכים ברעיון של הקמת מדינה פלסטינית לא יכולים לאחוז במקל בשני קצותיו - לפעול נגד קיומה של מדינת לאום יהודית מבפנים, ובמקביל לפעול להקמת מדינה פלסטינית".

עוד אמרה השרה, כי "צריך להיות ברור שישראל היא בית לאומי לעם היהודי והיא מדינה יהודית ודמוקרטית. אלו ערכים ששלובים זה בזה וכל אדם שנבחר לכנסת צריך לקבל על עצמו את העקרונות האלה".

השרה התייחסה גם לסוגיית הגרעין האירני, ואמרה כי "הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעיד במפורש כי אירן ממשיכה להפר את החלטות מועצת הביטחון". לדבריה, "אירן מנסה לבנות על הזמן שעובר בעוד העולם ממשיך לדבר ולדון על הסנקציות נגדה, העולם פועל בפחות נחישות, ואירן במקביל מקדמת את תוכנית הגרעין שלה".

"קריאת תגר על ערביי ישראל"

מחר צפויה הממשלה לדון בישיבתה השבועית בהצעתו של השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן, להתנות כל משא ומתן עם הפלסטינים בהכרה מצדם במדינת ישראל כמדינה יהודית. חברי כנסת ערבים תקפו היום את הדרישה.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי התנאי שהציבה ישראל למו"מ עם הפלסטינים הוא קריאת תגר על אזרחי ישראל הערבים. ח"כ מוחמד בארכה (חד"ש) אמר כי הדרישה נועדה לטרפד את המשא ומתן על סוגיית הפליטים ועל זכות השיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully