וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייניש: החקיקה של פרידמן שטחית

15.11.2007 / 22:44

נשיאת העליון תקפה את שר המשפטים בנאומה בכנס בקיסריה: "תייר ממאדים היה חושב שהבעיה היחידה בישראל היא שבג"ץ חוטף את השלטון לידיו"

נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש תקפה הערב (חמישי) בכינוס העמותה למשפט ציבורי במלון דן קיסריה, את שר המשפטים דניאל פרידמן ואת "הניסיונות להצר את צעדיו של בית המשפט הגבוה לצדק".

הנשיאה התייחסה בנאומה להצעות החוק ששר המשפטים מנסה לקדם, ואמרה כי מי שעוקב אחרי הצעות החוק יכול לטעות ולחשוב שבעיותיה של מערכת המשפט בישראל אינן האלימות החמורה הפוקדת את המדינה בגל של רציחות, ההתעללות בנשים וילדים וקשיי האכיפה והמלחמה במשפחות הפשע. התייר שינחת כאן מהמאדים יאמין כי הבעיה היחידה של ישראל היא ההשתלטות של בית המשפט העליון על כל המערכות וחטיפת השלטון לידיו".

בגלי צה"ל דווח, כי בייניש כינתה את הצעות החוק של פרידמן "שטחיות", ואמרה כי הן יורדות כ"מבול בזק" וללא כל דיון ציבורי. הנשיאה אמרה עוד כי בית המשפט העליון אינו מנסה לקחת סמכויות מהכנסת, וכי הצגה כזו של הדברים היא חסרת בסיס ואף מטעה. לדברי הנשיאה "מי אם לא בית המשפט יפעל כדי למנוע הפליה שלא כדין? מי יבטיח שהשלטון בישראל יפעל לפי אמות מידה של האורות ולפי כללי מנהל תקין? מי יורה להעניק לאדם או לקבוצה שקופחו את הסעד שהם זכאים לו? המציאות בישראל מחייבת לעשות כל שניתן כדי לחזק את מעמד בית המשפט העליון."

פרידמן, שהגיב על דברי הנשיאה, הבהיר כי הוא לא נגד בתי המשפט בישראל. הוא הוסיף כי "בעיני השופטים ההתערבות הלגיטימית היחידה היא עוד כוח עבורם". שר המשפטים ציין עוד כי גם לשרה שקדמה לו בתפקיד, ציפי לבני, היו התנגשויות עם בית המשפט העליון.

עם זאת, הוא הדגיש, כי יש לו ביקורת על עוצמתו השיפוטית של בג"ץ. "האם כל החלטה היא בסמכות בית משפט?" תהה, ואמר כי לדעתו של המצב שבו הכל שפיט הרסני ואינו מבוקר. "תארו לכם מה היה קורה אילו ממשלת בגין היתה נדרשת להעביר לידיו של בית המשפט את ההחלטה לתקוף את הכור הגרעיני בעירק" אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully