וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-עטאר הודה בריגול עבור המוסד"

יוני מנדל

4.2.2007 / 10:28

עפ"י "אל-אהראם" האזרח המצרי שנחשד בריגול למען ישראל הודה בכל המעשים המיוחסים לו. בכך הוא הפליל את שלושת הישראלים שמעורבים בפרשה

ההאשמות המצריות כי המוסד גייס אזרח מצרי ועקב אחר אזרחים מצרים בקנדה ובטורקיה, לא יורדת מהכותרות בעולם הערבי. במיוחד אמורים הדברים לגבי העיתונים במצרים, המדווחים על הפרשייה בכותרות הראשיות, ומוסיפים פרטים נוספים.

העיתון "אל-אהראם" מדווח שהחשוד המצרי בריגול, מוחמד עיסאם אל-עטאר, סטודנט לכימיה לשעבר באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר, הודה בכל החשדות המיוחסים לו. דבר זה מסבך מאוד את ישראל, שכן אל-עטאר הפליל בכך לא רק את עצמו אלא גם את שלושת הישראלים המעורבים בפרשה. על פי העיתון השלושה עבדו בשירות [[המוסד]], וגייסו את אל-עטאר לריגול בשנת 2001.

עיתון האופוזיציה המצרי "אל-וופד" מדווח שרשויות הביטחון המצריות עקבו אחר פעולותיו של אל-עטאר במשך שש שנים. תחת הכותרת "נפילת רשת ריגול של המוסד", סוקר העיתון את הפרשייה וטוען שתחילתה ברצונו של אל-עטאר לסייע למוסד תמורת כסף. לטענת העיתון, בשנת 2001 הגיע החשוד המצרי לשגרירות הישראלית בטורקיה ושם הביע את רצונו לסייע למוסד תמורת כסף.

על פי העיתון עבר אל-עטאר תקופת מבחן והכשרה במוסד, תוך שמפעיליו שולחים אותו לפגישות עם אישים מצרים בקהיר. העיתון מפרט, שחלק מהמפגשים התקיימו עם בכירים מצרים בטורקיה בבית הקפה "אלמסר" הסמוך לשגרירות המצרית. "תמורת נשים וכסף רב הצליחו סוכני המוסד לקבל מידע על אישים מצרים שונים", דיווח העיתון, ולאחר הצלחתו של אל-עטאר בטורקיה הוא נשלח לקנדה להמשך הכשרה וריגול תוך שהוא משיג אזרחות קנדית.

בעיתון "אלחיאת" הרואה אור בלונדון נחשף, שהאדם שגייס את אל-עטאר למוסד והפעיל אותו היה קצין מודיעין ישראלי בשם דניאל לוי, המכונה "אפי". לפי הדיווח שני הישראלים האחרים הם כמאל תושבה ותונג'אי ג'ומאי, אזרחים ישראלים בעלי אזרחות טורקית. שלושת הישראלים אינם נמצאים במצרים, אלא בטורקיה ובקנדה, אולם כבר הוצא נגדם צו מעצר.

רשת הטלוויזיה "אלחורה" דיווחה שהחוליה הישראלית השיגה עבור הסוכן המצרי דרכון קנדי, וכי גם סוכני המוסד שניסו לחסל את [[ח'אלד משעל]] בירדן בשנת 1997 היו ישראלים שנשאו דרכונים קנדים, כמו גם שני סוכני המוסד אורי קלמן ואלי קרא שנתפסו בניו זילנד לפני שלוש שנים.

ישראל: לא ידוע לנו אך מנסים לאתר

במשרד החוץ הודיעו, כי הם מנסים לאתר את שלושת האזרחים הישראלים שלטענת הרשויות במצרים ריגלו נגד קהיר. בגלי צה"ל דווח, כי במשרד החוץ לא מכירים את השלושה.

[[עזאם עזאם]], שהואשם במצרים בריגול עבור ישראל ונכלא לשמונה שנים, אמר הבוקר כי הוא מכיר היטב את ראשי מערכת המשפט במצרים, וכי מדובר בטיפוסים אכזריים. לדבריו, כפי שהמצרים העלילו עליו עלילות, כך הם מנסים לעשות גם כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully