וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פריצת דרך בעניין שליט

אתי שכטמן

31.12.2006 / 16:29

הזרוע הצבאית של חמאס וועדות ההתנגדות העממית אישרו שאם הדברים יתנהלו בכיוון הנוכחי, העסקה לשחרורו קרובה

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר, כי יש פריצת דרך של ממש במגעים לשחרור גלעד שליט. עם זאת, אבו עוביידה מסרב לאשר או להכחיש את הדיווח כי הועברה קלטת וידאו של שליט לצד הישראלי . אבו עוביידה אמר כי אם המגעים ימשיכו להתנהל בכיוון הנוכחי, העסקה לשחרורו תהיה קרובה ומהירה מאוד.

ועדות ההתנגדות העממית אישרו כי יש פריצת דרך במגעים לשחרור שליט. "הארץ" דיווח, כי לדבריהם, ישראל התקרבה מאוד לדרישות הארגונים הפלסטינים.

עם זאת, סאיב עריקאת, ראש הצוות הפלסטיני למו"מ עם ישראל מטעם פתח, מסר כי לפי מיטב ידעתו, אין שום התקדמות במגעים לשחרור שליט.

מוקדם יותר דיווח עיתון הרואה אור באמירויות המאוחדות כי ממשלת ישראל ומשפחתו של החייל החטוף גלעד שליט קיבלו לידיהם באחרונה קלטת וידאו בת דקה המציגה את גלעד ומוכיחה כי הינו בחיים, וכי זאת הועברה בתגובה לשמועות על מותו בשבי.

סוכנות הידיעות "מען" מדווחת, כי מקורות מודיעיניים אמרו בראיון לעיתון שהממשלה הישראלית קרובה לאישור השלמת עסקת חילופי האסירים. לדבריהם, ראש הממשלה אהוד אולמרט הנחה את נציגיו בניהול המשא ומתן להחזרת החייל החטוף לזרז את השלמת העסקה. כמו כן, אמרו כי אולמרט צפוי להכריז על השלמת העסקה במהלך ביקורו בקהיר בו יפגוש את הנשיא המצרי מובארק.

לדברי המקורות, בזמן הקרוב יועבר שליט למצרים שם יחכו לו רופאים ישראלים כדי להעניק לו טיפול רפואי, ובמקביל תשחרר ישראל 650 אסירים פלסטינים ושבועיים אחר כך תשחרר 750 אסירים נוספים. על פי הערכותיהם קבוצה נוספת של 80 אסירים תשוחרר בפברואר, ובהם מנהיגים פלסטינים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי לא הועברה שום קלטת לידיהם.
נועם שליט, אביו של גלעד אמר לוואלה! חדשות, "לא קיבלתי שום דבר, צריך לבדוק את הדיווחים הללו. אולי עוד תגיע קלטת, כולי תקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully