וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעות שינוי שיטת הממשל מעוררות חלחלה"

יעל קישיק

21.11.2006 / 16:48

נציגים ממרבית הסיעות בכנסת דנו באפשרות לקדם התנגדות לשינוי שיטת הממשל, ולהציג יוזמה לחיזוק השיטה הפרלמנטרית

אל מול שפע הצעות החוק לשינוי שיטת הממשל בישראל התכנסו היום נציגים מכל הסיעות בכנסת, פרט לקדימה ולישראל ביתנו, ודנו באפשרות לדחות את שינוי השיטה, כדי לקדם חקיקת נגד אשר תפעל לחיזוק הכנסת אל מול הממשלה. יוזם הדיון יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער אמר בפתח הדיון, כי מטרת הפורום היא לחזק את השיטה הפרלמנטרית הקיימת על ידי שינויים מבניים.

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אשר השתתף בדיון תקף את הצעות החוק שהעלו ישראל ביתנו וקדימה. לדבריו, "טוב שהשיטה הדיקטטורית של אביגדור ליברמן ירדה מסדר היום וכעת צריך לעצור גם את ההצעה המניפולטיבית של קדימה". לדבריו, הצעת החוק שהגישה קדימה לשינוי שיטת הממשלה היא לא יותר מאשר "ספין".

לדבריו הצטרפה גם חברתו לסיעה ח"כ שלי יחימוביץ אשר אמרה, כי כל נושא שינוי שיטת הממשל נובע מסדר יום שנכפה על הציבור ועל הכנסת "ממניעים לא טהורים". לדבריה, במפלגת העבודה הוחלט להתנגד להצעות החוק הקיימות כיום ולהתמקד דווקא בחיזוק הדמוקרטיה הפרלמנטרית. "זו מזימה אמיתית שצריכים לעמוד על המשמר, כדי שלא תתרחש. מדובר בהצעות מעוררות חלחלה", הוסיפה.

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר, כי "ההגינות המינימלית מחייבת ששינוי שיטת הממשל לא ייעשה בכפייה של מיעוט שמבטיח דברים ובכך יוצר רוב מלאכותי. גם אם יש רוב לא מקבלים החלטות הרות גורל כאלו".

הפורום הוקם בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לפני כשבועיים לפיה גובשה הסכמה לשינוי שיטת הממשל בישראל. הכרזה זו של אולמרט הביאה לביקורת חריפה בקרב כל סיעות הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully