וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לחלק אוכל להומלסים בלאס וגאס

נמרוד הלפרן

24.7.2006 / 7:36

חוק עירוני קבע עונש של עד 6 חודשי מאסר וקנס בסך 1,000 דולרים. מבקרי החוק: ההימורים הופכים את האנשים להומלסים

חוק עירוני חדש בעיר לאס וגאס שבארה"ב אוסר על התושבים לספק מזון לחסרי בית המתגוררים בגנים ציבוריים בעיר. החוק, שאושר פה אחד על ידי מועצת עיריית לאס וגאס ונכנס לתוקף בסוף השבוע, קובע כי חלוקת אוכל לחסרי בית המתגוררים בפארקים ואשר זכאים לסיוע מהרשויות, היא עבירה שעונשה יכול להגיע לשישה חודשי מאסר וקנס של עד 1,000 דולר.

לדברי העירייה, מטרת מדיניותה החדשה היא למנוע מחסרי בית להתקבץ בפארקים בעיר - בהם ארגוני צדקה מחלקים ארוחות חמות להומלסים - שכן הדבר מונע מהציבור הרחב ליהנות מהגינות הציבוריות. משטרת לאס וגאס החלה לאחרונה לעצור חסרי בית המתגוררים בגינות ציבוריות בעיר, כחלק ממסע ציבורי שבמסגרתו מופנים לטיפול נפשי אנשים שאינם יכולים או רוצים לדאוג למחייתם. בחודש שעבר הודיעה העירייה כי תתחיל לאשפז בכפייה למשך שלושה ימים חסרי בית שקיים חשד כי הם לוקים בנפשם, כדי להעריך אם יש מקום לאשפז אותם באופן קבוע.

סניף האגודה לזכויות האזרח האמריקאית (ACLU) במדינת נוואדה טען כי החוק החדש מנוגד לחוקה האמריקאית ואינו ניתן לאכיפה, וכי אינו אלא ניסיון של העירייה "להעלים" את חסרי הבית על ידי הטרדתם, במקום לספק פתרון מועיל לבעיותיהם.

"האם האנשים היחידים שזכאים לאכול הם אלה שיש להם מספיק כסף?", אמר עו"ד אלן ליכטנסטיין מהאגודה לזכויות האזרח לכתב העת "לאס וגאס רוויו ג'ורנל". "שמעתי כבר על כמה אמצעים קיצוניים ומוזרים בערים אחרות, אך מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. זה פשוט מדהים", אמר.

החוק החדש ספג ביקורת גם מצד כמה עיתונאים בארה"ב. טים קינג מהעיתון "סיילם ניוז" כתב כי מדובר בחוקי ציני במיוחד, לאור העובדה כי בירת ההימורים של ארה"ב היא מקום שתורם להפיכתם של אנשים לחסרי בית. "אנשים מגיעים ללאס וגאס במכוניות פרטית בשווי של 30 אלף דולר, ויוצאים ממנה באוטובוס ציבורי", כתב קינג במאמר מערכת שפירסם בעיתון.

לדברי קינג, ספק אם החוק החדש אמנם יביא לצמצום אוכלוסיית חסרי הבית. עם זאת, מדובר בחוק מדכדך מנקודת מבט חברתית, שכן הוא חותר תחת תחושת שותפות הגורל והרגישות לקשייהם של אלו שגורלם לא שפר עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully