וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר ללמוד להיות קוסם

7.9.2005 / 18:26

כלכלנים חישבו מהו ערך החליפין של מטבע הקוסמים "אוניה" מספרי הארי פוטר, ומצאו ששנת לימוד אחת בביה"ס הוגוורט תעלה לא פחות מ-14,000 שקלים

מי שהתלונן שיקר ללמוד בבתי ספר של בני אנוש, יופתע לגלות שבתי הספר לקוסמים יקרים בהרבה. מומחי שערי חליפין הצליחו לחשב את שער החליפין של מטבע הקוסמים, "אוניה" – בו עושים שימוש בספרי הארי פוטר - לעומת שערי מטבעות מוכרים בעולם. על פי השער שהם מצאו, כל אוניה שווה 5.01 פאונד, שהם 41.42 שקלים חדשים.

השער הגבוה של האוניה מציב את שכר הלימוד בבית הספר לקוסמים, הוגוורטס, במקום מכובד עם בתי ספר היקרים בעולם. כך, על מנת לרשום את ילדיכם, הקוסם המתחיל, לבית הספר המפורסם לקוסמות, תיאלצו להיפרד מ-1,700 פאונד, שהם 14,059 שקלים חדשים. וזאת רק ההתחלה.

נוסף על המחברות, העטים והטושים שכל תלמיד צריך, קוסם מתחיל זקוק גם למטה קסמים, שעולה בסביבות ה-35 פאונד, שהם 289.45 שקלים. ואם הילד שלכם מתעקש על מקל מטאטא משובח, כמו הנימבוס 2000 של הארי פוטר, תצטרכו לשלם לא פחות מ-1,503 פאונד, שהם 12,429.81 שקלים.

יו"ר חברת שערי החליפין הסביר שהם ביססו את החישובים על פי הספרים של ג'יי קיי רולינג וראיונות שהם ערכו עימה.

לדבריו, "זו הפעם הראשונה שאנחנו מתעסקים עם שערי חליפין מעולם אחר. כסף הקוסמות הוא חזק מאוד ויכול להילחם בשוק המטבעות הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully