וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש האריך האיפול סביב המתרחש ב"אזור 51"

20.9.2003 / 11:03

הבסיס בנוואדה נקשר לפעילות עב"מים וחוצנים. עובד סיפר בעבר כי ראה במקום חלליות. עובדים שנפגעו במקום מחומרים מסוכנים תובעים את הממשל

חובבי הקונספירציות והעב"מים קיבלו חיזוק נוסף לחשדותיהם בעקבות החלטת נשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, לחדש את התקנה המעניקה איפול למתרחש "אזור 51" בדרום נוואדה. סוכנות איי.פי מדווחת כי מזכר שהוציא הנשיא קובע כי שמירת החיסיון על הבסיס הצבאי "גרום לייקס" הינו אינטרס עליון של הממשל. סביב אזור 51 נקשרו עלילות רבות לגבי היותו קשור למחקר עב"מים.

המעטה הכבד של החשאיות ואיסור הטיסה במרחב דחפו השערות ושמועות על אירועים מוזרים המתרחשים שם הקשורים לחוצנים ותופעות בלתי מוסברות. תושבי העיר רייצ'ל הסמוכה מספרים כי השמועות החלו בעקבות עדותו של עובד באתר ניסוי שסיפר כי ראה ספינות חלל של חוצנים בבסיס.

הנשיא האמריקאי לשעבר, ביל קלינטון, נתן לבסיס חסינות בעקבות שתי תביעות שהוגשו על ידי עובדים שנפגעו ודרשו לחשוף מידע על פעילות הצבא באתר. מאז מחודש הצו בכל שנה. בחידוש האחרון של הצו ציין בוש כי התביעות שהוגשו על ידי העובדים שנפצעו ועל ידי אלמנותיהם של שניים שנספו ב-1994, עסקו בטענותיהם כי הפגיעות נגרמו בעקבות חשיפה לחומרים מסוכנים בבסיס. ממשל בוש העניק חסינות מלאה לחיל האוויר ולשלטון המקומי משמירה על תקנות הטיפול בחומרים מסוכנים, במידה וייחשף מידע על הפעילות באתר.

עו"ד ג'ונתן טורלי, המייצג את המשפחות, אמר כי הצו הנשיאותי מונע חשיפת מסמכים ועדות, שהוא מאמין כי היא יכולה לקשר את אזור 51 לפגיעה בעובדים. "זה מדהים לראות שהממשל ממשיך לכסות על מה שקרה באזור 51", אמר טורלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully