וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: מכשפים העלימו איברי מין

גיל קדרון

23.4.2008 / 7:20

בקינשאסה נעצרו 13 מכשפים החשודים בהעלמתם וצימוקם של איברי המין של 14 קונגולזים. הקורבנות טענו שהפכו לאימפוטנטים

משטרת קונגו עצרה היום (שלישי) 13 חשודים בכשפים, שלפי ההאשמות השתמשו בכוחות האופל שבידיהם על מנת לגנוב או לצמק איברי מין גבריים. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. הכשפים-לכאורה ארעו בעקבות ניסיונות לינצ'ים ב-13 המכשפים.

דיווחים על חטיפת איברי מין גבריים אינם נדירים במערב אפריקה, שם למרות הנצרות והאיסלם, נפוצות מאוד דתות פגאניות מקומיות, כולל אמונה בכשפים. באזורי המלחמה במערב אפריקה מאמינים כי טבעות, צמידים או שרשראות גדולות שעשויות מעצמות מגנות על העונדים אותם מפני כל פגיעה. רבים מדווחים כי ראו במו עיניהם איך תכשיטים אלו מנעו מסכין לחתוך בבשר החי.

השמועות על הגניבות מתחת לחגורה התפשטו בשבוע שעבר בבירת קונגו, קינשאסה, וחיש קל עלו מאזינים לתוכניות הרדיו, והזהירו את התושבים מפני נוסעים באוטובוסים ובמוניות שירות שעונדים טבעות זהב.

14 מהקורבנות של המעשה השפל דיווחו שהמכשפים רק נגעו בהם, ועל ידי כך העלימו או צימקו את הבליטה שבמכנסיהם. המטרה הייתה, ככל הנראה, לבקש כסף מזומן בתמורה לביטול הגזירה הקשה.

"כל שצריך בשביל לינץ' שכזה הוא להאשים אנשים בכשפים", אמר ניצב המשטרה של קינשאסה, ז'אן-דיודון אלוקו. "אני מתפתה לומר שהכל בדיחה, אולם כשאני אומר לקורבנות כי האיברים שלהם תקינים, הם מתעקשים כי הם עברו הצטמקות או הפכו אימפוטנטים, ואיך אתה יודע אם הם לא הלכו הביתה וניסו אותו?". הן המכשפים והן קורבנותיהם נעצרו, בתקווה למנוע מהומות כגון זו שארעה בגאנה לפני כעשור, שם הוכו למוות 12 חשודים בגניבת בולבולים על ידי המון זועם.

"זה אמיתי לחלוטין", נשבע עד ראייה. "ראינו אתמול את אחד הקורבנות, ומה שנשאר לו היה זעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully