וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר גולן, בן 24 מחולון, הוא החשוד בניסיון רצח יורי סדלצקי

שלומי גבאי

7.8.2016 / 14:15

על פי כתב האישום נגד גולן, הוא אמר לחבריו לתקיפה כי בכוונתו להרוג את סדלצקי "היום" והכה בו באמצעות פטיש מברזל, זאת לאחר שסדלצקי מחק כתובת גרפיטי של לה פמיליה, לטענתו

יוסי ציפקיס

בווידיאו: משדר מיוחד על הפרשה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בעיר שלושה כתבי אישום כנגד 19 חשודים, חברי ארגון "לה פמיליה", שנעצרו במסגרת גל המעצרים לאחרונה. החשודים מואשמים בניסיון לרצח, חבלה בכוונה מחמירה, שוד בנסיבות מחמירות, עבירות גזענות, עבירות בנשק ועבירות לפי חוק איסור אלימות בספורט בארץ ובחו"ל. הפרקליטות תבקש לעצור את החשודים עד תום ההליכים נגדם. בשבועות הקרובים תמשיך הפרקליטות בהגשת כתבי האישום. במוקד כתבי האישום ניצב ניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי, באוקטובר שעבר.

עצור בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
הפרשה מתקדמת. אחד העצורים/יוסי ציפקיס

15:47: מעצרם של שמונה הנאשמים האחרונים, ביניהם עומר גולן וקטין, הוארך עד להחלטה אחרת. דיון בעניינם יתקיים ב-28 באוגוסט.

15:30: מעצרם של ארבעה נאשמים נוספים הוארך עד להחלטה אחרת, בהסכמת הצדדים. הדיון בעניינים יתקיים ב-16 באוגוסט. מעצרו של דור מגידיש הוארך עד ה-24 באוגוסט. הוא אמור היה להתחתן ב-15 והחתונה הועברה למועד אחר.

14:52: נציג הפרקליטות, אווקה זנה, מסר: "פרקליטות מחוז תל אביבי (פלילי) הגישה היום כתבי אישום נגד 19 נאשמים, אוהדי בית"ר ירושלים, המשתייכים לארגון האוהדים לה פמיליה. מטרת הארגון היא לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידיאולוגיה אנרכיסטית וגזענית נגד המגזר הערבי במגרשי הכדורגל ובאירועי ספורט שונים. הנאשמים ביצעו פעולות אלימות באופן שיטתי נגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות ובין היתר, ניסו גם לכפות את דעתם הגזענית על מנהלי קבוצת בית"ר ירושלים, כדי שלא יגייסו שחקני כדורגל ערבים לקבוצה".

14:20: מתוך כתב האישום - נאשם 4 הוא עומר גולן: "כך, לפי האישום הראשון בכתב האישום, לאחר שפרצה קטטה בין נאשם 4 לבין אוהד קבוצת הפועל ת"א, מפני שנאשם 4 סבר שאותו אוהד מחק "כתובות גרפיטי" של לה פמיליה שנאשם 4 צייר, גמלה בלבו של נאשם 4 החלטה לגרום למותו של אוהד קבוצת הפועל ת"א. בתאריך 3.10.15, במסגרת פעילות הקומץ, קשרו קשר חלק מהנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה, לארוב לאוהדי הפועל ת"א, בסמוך לאצטדיון "בלומפילד", לפצוע או לגרום לאוהדי הפועל ת"א חבלה חמורה באמצעות נשק קר. בסמוך לשעה 19:30, הגיעו הקושרים למקום מפגש כשרובם רעולי פנים ולבושים בבגדים כהים. הקושרים או מי מהם, נשאו אלות בייסבול, מקלות מעץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים, צינורות ועוד. נאשם 4 נשא "פטיש תופסנים" מברזל, אותו החזיק מתחת למכנסיו.

נאשם 4 הראה את הפטיש לנאשם 3 ולנאשם 5 ולאחר מכן הראה את הפטיש לא.כ, לנאשם 6 ולי.ג ואמר להם שבכוונתו להרוג את האוהד "היום". נאשם 4 הטמין את הפטיש מתחת לרכבו של נאשם 2. בסמוך לשעה 20:30 הורה נאשם 2 לקושרים להתקדם לכיוון רחוב פלורנטין בו נמצא מחסן לאחסון ציוד של קבוצת הפועל ת"א, שם המתינו לאוהדי הפועל ת"א, עד אשר התקרבו האוהדים למקום. הנאשמים ויתר הקושרים התקדמו לעברם, והחלו לתקוף את אוהדי הפועל ת"א באמצעות כלי התקיפה, כמו גם באמצעות אגרופים ובעיטות בכל חלקי גופם, השליכו עליהם אבנים וכסאות שהיו ברחוב. נאשם 2 חבט בעוצמה, באמצעות לבנה בראשו של אחד האוהדים, ונאור תקף את אוהדי הפועל באמצעות צינורות הברזל. נאשם 7 הפיל את המתלונן ארצה והיכה אותו ביחד עם נאשם 2 ונאור בכל חלקי גופו. נאשם 4 רץ לרכבו של נאשם 2, הוציא את הפטיש מתחת לרכב, אחז בו, רץ בחזרה למקום התקיפה, וחבט בעצמה רבה באמצעות הפטיש, בחלקו בעל השיניים המשוננות, בראשו של המתלונן בכוונה לגרום למותו. י.ג וא.כ המשיכו לתקוף את המתלונן, י.ג היכה בו באמצעות מקל וא.כ השליך על המתלונן אבן גדולה, כל זאת כאשר היה שרוע על הקרקע כשהפטיש נעוץ בראשו ודם רב ניגר מראשו. כשהבינו הנאשמים ויתר הקושרים כי כוחות המשטרה הוזעקו למקום ברחו בריצה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים הובהל המתלונן לבית החולים ונותח בראשו".

14:00: המשטרה אישרה לפרסם כי עומר גולן הוא שמו של החשוד בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי, באוקטובר האחרון. עורך דינו של גולן הגיב: "מדובר בכתבי אישום מנופחים. בכוונתנו לצלם את חומר הראיות, שלפי הבנתנו רובו ככולו מסתמך על עד המדינה השקרן והעבריין, ללמוד אותו ותשובתנו תישמע בבית המשפט".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומר גולן מואשם בניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:20: אימו של אחד העצורים אמרה: "עד המדינה שידל את בני לפרוץ לדירות ולעשות שימוש בכרטיסי אשראי גנובים, תוך כדי תקופת הפעלתו. הוא עבר על החוק בזמן שהיה חתום עם המשטרה. למה לא חוקרים אותו על זה? למה לא מגישים נגדו כתבי אישום? גם את הבן שלי ניסו בעבר לגייס כעד מדינה בתוך לה פמיליה. המשטרה להוטה מדי על הארגון. בגלל שהוא סירב להיות עד מדינה תפרו לו תיק".

12:40: לקראת הגשת כתבי האישום, בית המשפט התמלא בבני משפחות הנאשמים. עו"ד איתמר בן גביר אמר: "אני חושב שהיום די ברור שבפרקליטות קמו על צד שמאל והחליטו לרדוף דווקא את אוהדי בית"ר ירושלים. מגישים כתב אישום חמור, באישומים שכלל לא מתאימים לאירוע שהתרחש. האירוע עם אוהד הפועל תל אביב לדוגמא, שהיום כבר כולם יודעים שאוהדי הפועל תל אביב הגיעו למקום גם הם עם לומים, סכינים וברזלים והייתה שם תגרה. אבל להפוך את זה לאיזשהו כתב אישום חמור ומזוויע, יש לזה רק פרשנות אחת - רדיפה של אוהדי בית"ר ירושלים".

עצור בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
הוגשו כתבי אישום/יוסי ציפקיס
  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully